اخبار

این عوارض در کمین مبتلایان "آنفلوآنزا" است

این عوارض در کمین مبتلایان "آنفلوآنزا" است

یک متخصص بیماریهای عفونی به تشریح عوارض احتمالی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا پرداخت.

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خطرات بیماری آنفلوآنزا گفت: آنفلوآنزا می تواند عوارض خطرناکی از خود برجای بگذارد و حتی افراد سالمی هم که درگیر بیماری می شوند، در معرض خطر ابتلا به این عوارض هستند.

وی افزود: از جمله عوارض آنفلوآنزا، پنومونی ویروسی، پنومونی میکروبی و پنومونی ترکیبی ویروسی و میکروبی است که هریک از اینها هم عوارض خاص خود از جمله ایجاد نارسایی حاد دستگاه تنفسی را دارند.

دکتر جانبخش گفت: دسته دیگر عوارض بیماری آنفلوآنزا بصورت عوارض خارج ریوی مانند مننژیت، عفونت مغز و عوارض نخاعی است.

وی افزود: همچنین عوارض کلیوی مانند نارسایی کلیوی و عوارض کبدی مانند هپاتیت هم در شمار عوارض آنفلوآنزا قرار دارد.

دکتر جانبخش با بیان اینکه مدت زمان بیماری آنفلوآنزا حدود هفت روز است، گفت: در نوزادان و افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند ممکن است این زمان طولانی تر هم شود، اما پس از آن مشکلاتی که از بیماری باقی می ماند ناشی از عوارض بیماری است.

این متخصص بیماری های عفونی در خصوص سرفه های طولانی مدت پس از ابتلا به آنفلوآنزا هم گفت: در صورتی که سرفه ها خشک و بدون تنگی نفس و خلط باشد مشکل جدی نیست و با داروهای ضدسرفه فرد بهبود می یابد، اما چنانچه این سرفه ها با تننگی نفس و خلط چرکی و یا خونی همراه باشد فرد حتما باید جهت بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کند.

دکتر جانبخش در خصوص مدت زمان انتقال این بیماری هم گفت: مدت زمان انتقال ویروس حدود هفت روز و یا نهایتا در برخی افراد که نقص سیستم ایمنی دارند تا 10 روز است، اما پس از این مدت سرفه افراد و موارد اینچنینی ناشی از عوارض بیماری است و فرد دیگر ناقل بیماری نیست.
۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید