اخبار

به مناسبت روز رادیولوژی

تلاشهای فعالان عرصه رادیولوژی در خط مقدم کرونا چشمگیر بود

تلاشهای فعالان عرصه رادیولوژی در خط مقدم کرونا چشمگیر بود
 

مدیر گروه رادیولوژی و پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،  سالروز کشف اشعه ایکس و روز جهانی رادیولوژی ( ۱۷ آبان‌ماه ) را فرصت مناسبی برای تقدیر از زحمات بی شائبه و خالصانه پرتوکاران تشخیصی و درمانی دانست و گفت: فعالان این عرصه نقشی مهم و بسزایی در تشخیص و تسکین آلام بیماران و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها دارند.

دکتر صالح صالحی ذهابی در گفتگو با سرویس علمی پژوهشی اخبار سلامت دانشگاه به اهمیت تشخیص قطعی سی تی اسکن در درگیری ریه بیماران طی دوران کرونا اشاره کرد و گفت: تلاش همکاران ما در این دوران در خط مقدم تشخیص این بیماری بسیار چشمگیر بود و از هیچ تلاشی در ارائه خدمت به جامعه دریغ نکردند و حتی در سطح کشور نیز تعدادی از این عزیزان جزو شهدای مدافع سلامت هستند.

وی  با بیان اینکه علم رادیولوژی یکی از رشته های علوم پزشکی است که به عنوان چشم دوم پزشک از آن نام می برند گفت: کمتر بیماری است که در مراجعه به بیمارستان به بخش تصویربرداری شامل: رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، ماموگرافی و سونوگرافی نیاز نداشته باشد و حتی ممکن است بیماری چندین بار طی درمان به این بخشها مراجعه کند.

دکتر صالحی با بیان اینکه بخش تصویربرداری در مراکز درمانی در تشخیص و مدیریت درمان بیماران نقش بسیار مهمی دارد گفت: در هریک از این بخش ها پزشک متخصص رادیولوژی ، کارشناس رادیولوژی ، متخصص فیزیک پزشکی مشغول ارائه خدمت در این حیطه هستند.

وی همچنین به تجهیزات تصویربرداری در این بخش ها نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری هایی صورت گرفته اکنون تجهیزات تصویربرداری مناسبی در مراکز دانشگاهی در سطح استان وجود دارد که می توان به سیستم های رادیوگرافی دیجیتال ، سی تی اسکن و ام آرآی و دستگاههای سونوگرافی اشاره کرد.

دکتر صالحی گفت: علاوه بر دستگاه های فوق مهمترین دستگاههای پیشرفته ام آر آی 3 تسلا ، آنژیوگرافی بای پلین ، سی تی اسکن 256 اسلایس نیز در بعضی مراکز درمانی فعال می باشند.

وی در پایان عنوان کرد: ضمن تبریک روز رادیولوژی به اساتید، دانشجویان و پرتوکاران محترم؛ از زحمات بی‌دریغ و تلاشهای مجدانه تلاشگران و زحمت‌کشان این عرصه به‌خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا که در صف اول تشخیص این بیماری قرار دارند و در کنار سایر پرسنل درمان در حال خدمت به جامعه هستند، تقدیر و تشکر می‌کنم و از خداوند متعال برای همه پرتوکاران عزیز، سلامتی و زندگی با عزت و همراه با  آرامش مسئلت دارم.

 

 

 
 
 
۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید