اخبار

اهمیت پوشش یکماهه اطلاع رسانی ایدز

اهمیت پوشش یکماهه اطلاع رسانی ایدز
 
 معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به پوشش یک ماهه اطلاع رسانی مناسب و ترغیب انجام تست اچ آی وی (20 آبان تا 20 آذر) گفت: این ایام همانند همیشه اهمیت دارد تا این نکته به افراد و مسئولین یادآوری گردد که هنوز نیاز اساسی افزایش توجه جهت مبارزه با ویروس اچ ای وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند، مورد نیاز هست.
 
دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با سرویس علمی، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: در این روزها باید به چالش ها و مشکلات موجود در زمینه پیشگیری و کنترل اچ آی وی توسط کلیه مسئولین پرداخته شود.
 
وی یکی از چالش های اصلی در کشور و استان ما را کاهش تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به اچ آی وی دانست و گفت: علیرغم وجود زیر ساختهای مورد نیاز و ایجاد دسترسی برای عموم جامعه و افراد واجد شرایط جهت آزمایش رایگان و محرمانه اچ آ ی وی ، هنوز به علت عدم آگاهی جامعه از این مراکز و همچنین انگ و تبعیض متاسفانه افراد واجد شرایط تمایل ندارند در این مراکز تحت درمان  قرار گیرند.
 
وی اظهار داشت: با توجه به شعار جهانی سال 1401 " برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی "  لازم است تلاش بیشتری برای ایجاد دسترسی بدون هیچ گونه قید و شرطی برای انجام آزمایش محرمانه و رایگان و همچنین ارائه خدمات کاهش آسیب فراهم گردد. 

 

به گفته وی با توجه به تاثیر درمان در بهبود زندگی و طول عمر طبیعی این بیماران و کاهش قابل توجه انتقال بیماری به دیگران، بهترین راه برای کنترل این بیماری دادن آزمایش اچ آی وی، تشخیص به هنگام و گرفتن درمان می باشد.

دکتر شکیبا عنوان کرد: در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری کلیه خدماتی که برای پیشگیری، تشخیص و درمان به مبتلایان اچ آی وی ارائه می گردد؛ بصورت رایگان و با حفظ محرمانگی انجام می گیرد. 
 
وی همچنین افزود:  خدمات آموزشی، پیشگیری ، تشخیص و آزمایش اچ آی وی در تمام مراکز جامع  و پایگاه های سلامت ، مراکز ویژه سلامت زنان ، مراکز کاهش آسیب و ... ارائه می گردد.

 

دکتر شکیبا اعلام کرد: آدرس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری  شماره 1 کرمانشاه میدان فاطمیه (رفعتیه)، انتهای خیابان پزشکان، تلفن تماس 37244938- 37244938 است.

 

وی همچنین افزود: آدرس مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری شماره 2  کرمانشاه نیز شهرک تعاون، بالاتر از هتل آزادگان، روبروی استخر ایران سونا، جنب مرکز جامع سلامت وحدت،  – تلفن تماس 34281037 می باشد.

۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید