اخبار

پیام دکتر پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه به مناسبت هفته گرامیداشت پرستار

پیام دکتر پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه به مناسبت هفته گرامیداشت پرستار
 
                      « به نام خدا »
 
 سالروز تولد حضرت زینب کبری (س) که مصادف با روز پرستار  در تقویم رسمی کشور است را به جامعه پزشکی و پرستاری استان تبریک عرض می نمایم.
 
 هفته گرامیداشت مقام  پرستار در سال 1401 از 5 الی 11 آذر برگزار می گردد و در این ایام تلاش شده است که از زحمات این عزیزان هر چند ناچیز تقدیر و تشکر به عمل آید.
 
 در استان کرمانشاه 26 بیمارستان به ارایه خدمات سلامت محور مشغولند.18 بیمارستان دانشگاهی و 8 بیمارستان غیردانشگاهی (تامین اجتماعی ،نظامی و خصوصی*)در این مراکز پرستاران به خدمت مشغولند و رشادت های گروه پرستاری در عرصه های خدمتگذاری به مردم عزیز استان در زمان زلزله سال 96 و ... همه گیری کرونا برگی درخشان در تقویم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.
 
 در دانشگاه علوم پزشکی 4560 نفر گروه پرستاری مشغول انجام وظیفه هستند .از این جمع 3313 نفر پرستار ،70 بهیار ،392 نفر کمک پرستار ،433 نفر هوشبر و 352 نفر کارشناس اتاق عمل هستند.در بخش غیر دانشگاهی نیز 1120 نفر گروه پرستاری در رده های 700 نفر پرستار ،64 بهیار ،124 کمک پرستار ،131  کارشناس اتاق عمل و105 نفر هوشبر اشتغال دارند.
 
 تعداد تخت فعال دانشگاهی 2602 تخت  واز نظر تناسب و شاخص ارایه خدمات در در دانشگاه کرمانشاه نسبت پرستار به تخت فعال 1.27 و گروه پرستاری 1.75 است .
 
 با وجود طرح های توسعه ای سالیان اخیر ومبنا قرار گرفتن تخت موجود دانشگاهی با تعداد 4280 تخت شاخص پرستار به تخت موجود 0.77 و شاخص گروه پرستاری به تخت موجود 1.07 می باشد.که لزوم به کارگیری و استخدام پرستاران و گروه پرستاری وجود دارد .
 
 علاوه بر پرستاران 740 نفر از کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی نیز از خانواده گروه پرستاری است که در سطح پایگاه های شهری و جاده ای و اورژانس 115 به انجام خدمات اورژانس به مردم محترم استان مشغول هستند و زحمات ایشان در بحران های مختلف در خور تقدیر و تشکر است .
 
 به پاس زحمات عزیزان گروه پرستاری در هفته پرستار با مساعدت دکتر محمدی رییس  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مجموعه مدیریتی معاونت درمان به خصوص دکتر پرویز صوفیوند معاون  درمان از 475 نفر از منتخبین مجموعه های بیمارستانی استان تقدیر و تشکر با صدور لوح های تقدیر و پاداش به عمل آمده است.
 
 علاوه بر موارد تقدیر و تشکر استانی 18 نفر پرستار منتخب کشوری دانشگاهی نیز به وزارت بهداشت معرفی گردیده اند که در مراسم بزرگداشت روز پرستار از این عزیزان تقدیر خواهد شد.
 
 در انتها خبر بسیار مهم و مسرت بخش محقق شدن مطالبه 15 ساله جامعه پرستاری کشور در زمینه تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که با تلاش فراوان و پیگیری ها و مساعدت سازمان ها بیمه گر از ابتدای امسال پرداخت کارانه پرستاران انجام و مبالغ سه ماهه اول سال به طور علی الحساب تا قبل از مراسم روز پرستار به حساب تمامی پرستاران و گروه پرستاری بالینی پرداخت می گردد و تا پایان سال جاری این پرداخت ها در کنار سایر پرداخت های جاری ادامه می یابد.
 
 از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده در هفته پرستار تقدیر از پرستاران توسط رییس و مدیریت بیمارستان های تابعه دانشگاه،ارایه تخفیف 30 درصدی در مهمانسرای دانشگاه به مدت یک هفته به کل پرستاران استان ،انجام مسابقه علمی ، مصاحبه توسط مسئولین پرستاری دانشگاه و نظام پرستاری حوزه های کرمانشاه ،اورامانات و اسلام اباد غرب در زمینه رشته پرستاری و مطالبات این عزیزان است.
 
            دکتر رضا پورمیرزا 
          مدیر پرستاری دانشگاه
 
۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۸:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید