اخبار

دانشگاه علوم پزشکی‌ کرمانشاه، بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی غرب کشور است

دانشگاه علوم پزشکی‌ کرمانشاه، بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی غرب کشور است
 
نشست هم اندیشی اعضای هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه با استاندار کرمانشاه ظهر روز دوشنبه در سالن اجتماعات بوستان
برگزار شد و طرح مشکلات و چالش های حوزه سلامت و ارائه راهکارهایی در جهت توسعه علمی دانشگاه در دستور کار این نشست قرار داشت.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی رئیس دانشگاه با بیان اینکه استاندار کرمانشاه در حوزه سلامت و همیشه همراه و یاور دانشگاه هستند گفت: با همت ایشان اعتبارات خوبی در حوزه سلامت استان جذب شده و پیشرفت های بسیار خوبی را در آینده با حمایت های ایشان در حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی خواهیم داشت .
 
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۱۸ هزار نفر پرسنل، هفت هزار دانشجو و ۵۵۰ نفر عضو هیئت علمی، بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی در غرب کشور و بر اساس رده بندی های وزارت بهداشت و رده بندی های بین المللی جزو دانشگاه های برتر در سطح کشور است.
 
دکتر محمدی افزود: در حوزه درمان نیز قطب درمان غرب کشور هستیم و با توجه به تجهیزات، امکانات و اساتید و جراحان برجسته، علاوه بر بیماران استان، درمان بیماران غرب کشور را نیز عهده دار هستیم .
 
رئیس دانشگاه گفت: اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کنار آموزش، پژوهش و کارهای فرهنگی در حوزه درمان نقش بسیار موثری دارند و عمده بار درمانی استان بر دوش آنها می باشد .
 
وی در ادامه عنوان کرد: در حوزه تحقیقات و فناوری نیز جزو سه دانشگاه برتر کشور هستیم، علاوه بر آن دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در منطقه غرب کشور در بین دانشگاههای های وزارت بهداشت و وزارت علوم در حوزه فناوری و فعالیت دانش بنیان  رتبه اول را دارد. 
 
به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه اعتباری، بزرگترین دستگاه استان از نظر اعتبارات و پرداخت ها محسوب می شود و از نظر اعتبارات عمرانی نیز جزو سه دستگاه برتر استان هستیم.
 
دکتر محمدی گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبار بودجه علوم پزشکی بیش از شش هزار میلیارد تومان است که به علت گستردگی کار حوزه دانشگاه می باشد و این گستردگی عملکرد نیاز به حمایت های استانی و کشوری دارد.

 

در ادامه حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز ضمن عرض تبریک فرا رسیدن هفته بسیج و هفته پرستار گفت: این نشست با عنوان "راهکارهای توسعه علمی دانشگاه" برگزار گردیده و حضور استاندار کرمانشاه در جمع نخبگان و اساتید دانشگاه را به فال نیک می‌گیریم.

وی براز امیدواری کرد که موضوعات مطروحه در این نشست به یک نتیجه واحد برسد و بتواند به رشد، توسعه و رونق استان کمک کند.

حجت الاسلام محبی گفت: تا کنون چندین جلسه هم اندیشی با حضور اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه برگزار شده از جمله غربالگری جنین و واکسن های کرونا تولید داخل، که نتایج خوبی به دنبال داشت.

 
۸ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید