اخبار

کبد چرب و خطر بروز بیماری های قلبی

کبد چرب و خطر بروز بیماری های قلبی

 

یک فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان گفت: براساس مطالعات انجام شده افراد مبتلا به بیماری کبد چرب بسیار مستعد ابتلا به بیماری قلبی و همچنین مرگ ناشی از این بیماری ها هستند.

دکتر ژاله دیناری طی گفتگویی با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت دانشگاه گفت: بیماری کبد چرب یکی از شایع ترین بیماری ها است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته و درمان مناسبی برای آن توصیه نمی شود.

به گفته وی کبد چرب به دلیل رسوب چربی به علل مختلف خصوصاً افزایش شیوع سندروم متابولیک به علت تغییرات روش زندگی مانند: بی‌تحرکی و رژیم غذایی نامناسب است .

دکتر دیناری گفت: آنچه که باعث نگرانی در خصوص کبد چرب می شود این است که براساس مطالعات صورت گرفته حوادث قلبی، عروقی پیش از بروز نارسایی کبد ایجاد میشود بنابراین نیاز است که موضوع کبد چرب را جدی بگیریم 

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات درمانی در این خصوص را انتخاب روش زندگی مناسب و اصلاح الگوی غذایی ، ورزش ، کاهش وزن و خصوصاً کاهش چربی شکمی، اصلاح الگوی خواب و ... دانست و گفت: در کنار این روش ها و ارائه آموزش های لازم به بیمارانی که دارای کبد چرب هستند ، نیاز به دارو جهت تنظیم روش درمانی نیز ضروری است .

این عضو هیئت علمی دانشگاه تاکید داشت: مهمترین نکته این است که به بیمار اطمینان داده شود که با رعایت روش صحیح زندگی و دارو کبد چرب درمان می شود.

۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید