اخبار

رییس نظام پرستاری کرمانشاه: خواستار راه‌اندازی"معاونت پرستاری" در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم

رییس نظام پرستاری کرمانشاه: خواستار راه‌اندازی"معاونت پرستاری" در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم

رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه از کمبود تعداد پرستاران و نبود معاونت پرستاری در سطح دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان مهم ترین مشکلات جامعه پرستاران یاد کرد.

دکتر ارسلان نادری پور به مناسبت روز پرستار (9 آذر) در گفت و گو با ایسنا، شمار جامعه کادر پرستاری استان را حدود شش هزار نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 5200 نفر در مراکز دولتی و حدود 800 نفر در مراکز درمانی غیردولتی استان مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع کادر پرستاری که شامل هوش‌بری، اتاق عمل، فوریت های پزشکی، پرستار، کمک پرستار و بهیار است، 70 درصد آنها را پرستاران تشکیل می دهند.

رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه ازکمبود پرستار به عنوان یک مشکل کشوری یاد کرد و افزود: استاندارد کشوری تعداد پرستار به ازای هر تخت حدود 1.8 است، درحالیکه میانگین کشوری در این زمینه عدد یک را نشان می دهد و در استان کرمانشاه کمی وضعیت بهتر است و شاخص استان در این زمینه 1.1 است.

دکتر نادری پور با اشاره به ضرورت جذب هرچه بیشتر پرستاران گفت: خوشبختانه دولت و مجلس در حال پیگیری این موضوع هستند و قرار است به زودی استخدام پرستاران را شاهد باشیم.

رییس نظام پرستاری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر مشکل اصلی جامعه پرستاری در کنار کمبود نیرو، بحث جایگاه شغلی آنهاست، چرا که هنوز ما چیزی به عنوان "معاونت پرستاری" در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نداریم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت پرستاری در سطح وزارت بهداشت فعال است و باید این معاونت در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم فعال شود و امیدواریم مسئولین در این زمینه هم مساعدت لازم را داشته باشند.

رییس نظام پزشکی استان کرمانشاه از اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری هم خبر داد و افزود: خوشبختانه این مطالبه مهم پرستاران بعد از 15 سال امسال اجرایی شد و امسال پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به اجرای آن اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح قرار بود از زمستان سال گذشته شروع شود که علی رغم اختصاص 1200 میلیارد تومان اعتبار به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها اجرای آن به تاخیر افتاد.

دکتر نادری گفت: در حال حاضر برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرداخت هایی در راستای اجرای این طرح داشته اند که بصورت علی الحساب است و قرار است به زودی اجرای این طرح شکل جدی تری به خود گرفته و مطالبات پرداخت شود.
۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید