اخبار

رییس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه: افتتاح دانشکده جدید "دندانپزشکی" 90 درصد نیازهای آموزشی ما را مرتفع می‌کند

رییس دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه: افتتاح دانشکده جدید "دندانپزشکی" 90 درصد نیازهای آموزشی ما را مرتفع می‌کند

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پیشرفت 90 درصدی دانشکده دندانپزشکی گفت: با افتتاح دانشکده جدید، بیش از 90 درصد نیازهای آموزشی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی مرتفع می شود.

دکتر حمیدرضا مظفری در نشست خبری امروز (۸ آذر) با اشاره به تاسیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۳۸۷ گفت: یک سال بعد ۳۱ دانشجو در رشته دکترای عمومی دندانپزشکی پذیرش شد و اولین دوره پذیرش دانشجو در دانشکده آغاز شد.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر با گذشت ۱۴ سال از فعالیت دانشکده ۵۶۳ دانشجو در این دانشکده مشغول فعالیت هستند و تاکنون شش دوره دکترای عمومی دندانپزشکی از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند.

دکتر مظفری گفت: همچنین 48 استاد نیز در این دانشکده به عنوان عضو هیات علمی فعالیت دارند.

وی افزود: از مجموع دانشجویان فعلی دانشکده حدود ۱۰۰ دانشجو دانشجوی بین الملل بوده که عمدتا از کشور عراق هستند، همچنین ۱۰۰ نفر دانشجوی "مستر" هستند که در خارج از کشور تحصیل کرده اند و برای تکمیل تحصیلات خود در دانشکده مشغول تحصیل هستند و مابقی هم از طریق آزمون سراسری جذب شده اند.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح اقدامات درمانی و پژوهشی صورت گرفته در این دانشکده گفت: در حوزه درمانی عملکرد خوبی داریم و در حال حاضر سه کلینیک ویژه در محیط دانشکده فعال است.

وی افزود: در این سه کلینیک هشت تا 9 خدمت تخصصی حوزه دندانپزشکی ارائه می شود و روزانه 300 بیمار در این مراکز پذیرش می شوند.

دکتر مظفری گفت: تعرفه خدمات در این سه کلینیک بصورت دولتی است و مردم میتوانند برای انجام کارهای دندانپزشکی از جمله عصب کشی، ارتودنسی و ... مراجعه داشته باشند.

رییس دانشکده دندانپزشکی به فعالیت های این دانشکده در حوزه پژوهشی هم اشاره کرد و افزود: در ارزیابی پنج ساله حوزه پژوهشی دانشکده های دندانپزشکی کشور در حال حاضر در میان 63 دانشکده دندانپزشکی کشور در رتبه ششم قرار داریم.

دکتر مظفری مشکل اصلی حال حاضر دانشکده دندانپزشکی را کمبود فضای فیزیکی عنوان و تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵۶۰ دانشجو در زیربنای حدود دو هزار مترمربع مشغول تحصیل هستند که فضای کمی محسوب میشود.

وی افزود: در راستای رفع این مشکل از ۱۰ سال پیش ساخت یک دانشکده دندانپزشکی در محوطه پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آغاز شده که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

دکتر مظفری تصریح کرد: در سفر اخیر هیات دولت به استان اعتبار خوبی برای پروژه لحاظ شده و قرار است این پروژه طرف ماه های آتی به بهره برداری برسد.

وی افزود: در نظر داریم بااعتبارات این سفر تجهیزات نو هم برای این دانشکده جدید خریداری شود تا زمینه آموزش دانشجویان بیشتری فراهم شود.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: درصورت افتتاح دانشکده جدید بیش از 90 درصد نیازهای آموزشی دانشکده دندانپزشکی مرتفع می شود.

دکتر مظفری گفت: در حال حاضر سالانه 100 دانشجوی جدید در دانشکده پذیرش داریم و این درحالی است که فضای موجود برای پذیرش سالانه 30 دانشجو جدید مهیا است که با راه اندازی دانشکده جدید این مشکلات رفع می شود.
۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید