اخبار

مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه استان برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه استان برگزار شد
  مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه استان با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، جمعی از اعضای هیات علمی، پزشکان، پرستاران و کارکنان امروز در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه در این ضمن گرامیداشت آئین یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، به خصوص مدافعین سلامت خانواده پرستاری گفت: گروه پرستاری کسانی هستند که دارای مدرک این گروه می باشند و شامل: پرستاران، کارشناسان بیهوشی و اتاق عمل، بهیار، کمک بهیار و پرسنل اورژانس که سه هزارو ۳۱۵ نفر می باشند.
 
وی با بیان اینکه توزیع تخت های بیمارستانی در استان ما کمی متفاوت تر از سایر استانهای کشور است که این موضوع با توجه به شرایط جغرافیایی استان می باشد گفت: ۱۸ بیمارستان دانشگاهی، ۲ بیمارستان تامین اجتماعی، ۳ بیمارستان نظامی و ۳ بیمارستان خصوصی داریم که با توجه به تخصص ها و مراقبت های پیچیده پرستاری که در مراکز دانشگاهی صورت می گیرد، موارد مراجعه به مراکز دانشگاهی بیشتر است.
 
به گفته وی به دلیل کمبود تخت در بیمارستان های خصوصی و همچنین کم بودن نیروهای استخدامی بار اصلی ارائه خدمات سلامت محور به آحاد مردم بر عهده پرستاران مراکز دانشگاهی است.
 
وی افزود: این امر  می طلبد که سیاست‌گذاران دانشگاه به این مورد بیشتر توجه کند، امیدوارم شاهد آن باشیم که موارد استخدامی و تخت های مراکز خصوصی هرچه بیشتر افزایش پیدا کند تا این تفاوت کمتر احساس شود.
 
دکتر پورمیرزا کلهری با بیان اینکه شاخص تعداد تخت به پرستار با توجه به نگرش جدید سیستم بهداشت و درمان کشور و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و نقشه درمان ۱۴۰۴ برای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۲۷۰ پرستار برآورد شده است گفت: این در حالی است که در استان ما این تعداد ۱۹۲ پرستار می باشد، بنابراین در استان کرمانشاه تا شرایط مراقبت پرستاری ایده‌آل فاصله زیادی داریم.
 
وی اظهار داشت: پرستاران نیازمند استراحت هستند، خستگی و شیفت های اضافی و پیاپی، خستگی های جسمی را برای پرسنل به همراه دارد و این یعنی ما نیازمند نیروی جدید هستیم که خوشبختانه با دستور دکتر محمدی رئیس دانشگاه، کارگروه تخصصی در معاونت توسعه تشکیل شده و انشااله تا پایان سال با دعوت از کارشناسان وزارتی و بازدید به صورت میدانی این مشکل برطرف شود.
 
مدیر پرستاری عنوان کرد: اگر به گونه‌ای تمهیداتی اندیشیده شود که شرایط برای استخدام افرادی که نتوانستند از شرایط استخدام در مراکز دولتی برخوردار شوند، بتوانند در مراکز غیر دانشگاهی جذب شوند بار زیادی از دوش همکاران ما در مراکز دولتی برداشته خواهد شد.
 
دکتر پورمیرزا کلهر گفت: جذب کمک پرستار در مراکز ما برای ارائه نیازهای اولیه بیمار از مطالبات جامعه پرستاری است که امیدواریم بر اساس دستورات داده شده، پس از اخذ مجوز از طریق آزمون جذب شوند.
 
به گفته وی افزایش آموزش نیروی تخصصی پرستار، ظرفیت سازی، افزایش و استفاده از امکانات مراکز مراقبت در منزل، بهبود شرایط کاری و استخدامی در مراکز خصوصی، افزایش ظرفیت های مراکز غیر دانشگاهی به خصوص در شهرستان های استان، از دیگر مطالبات جامعه پرستاری می باشد.
 
۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۹:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید