اخبار

تعرفه گذاری خدمات پرستاری که از سال ۸۶ تصویب و تا کنون مسکوت مانده بود، اجرا و سه ماهه اول به حساب پرستاران واریز شد

تعرفه گذاری خدمات پرستاری که از سال ۸۶ تصویب و تا کنون مسکوت مانده بود، اجرا و سه ماهه اول به حساب پرستاران واریز شد
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراسم گرامیداشت روز پرستار با بیان اینکه خوشحالم که امروز برای تقدیر و تکریم مقام پرستار در خدمت شما عزیزان هستم گفت: این روزها از بالاترین مقام‌ها و مدیران و معاونین ادارات مختلف تا عموم مردم با شور و شعف خاصی در پیام های خود از زحمات بی دریغ شما پرستاران عزیز قدردانی می کنند و روز پرستار را تبریک می گویند و این نشان از ارزش والایی است که مقام پرستار دارد. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی گفت: شغلی به ارزشمندی کار پرستاران پیدا نمی کنیم، زیرا پرستاران محرم ترین و نزدیکترین افراد به بیماران هستند و این توفیق بزرگی است. 
 
وی اظهار داشت: شغل پرستاری بسیار مقدس است و  درپیشگاه خدای بزرگ و هم در چشم مردم عزیز است و خداوند به واسطه اینکه این افراد را دوست داشته آنها را انتخاب کرده است، زیرا بامهر و محبت پرستار است که بیمار روحیه می گیرد و این ثواب بزرگی دارد. 
 
دکتر محمدی گفت:حادیث هم نشان از بزرگی مقام پرستار دارد و نام پرستار در کنار نام حضرت زینب کبری(س) ارزشمندتر شده است، زیرا این بانوی بزرگ با تمام آلام و رنج و مشقت های مربوطه همواره در جهت تبلیغ و احیاگری دین اسلام گام برداشته اند. 
 
 وی اظهار داشت: همه ما باید به این مقام تعظیم کنیم و دولت مردمی آیت الله رئیسی نیز وارد عمل شده و تعرفه گذاری خدمات پرستاری را که از سال ۸۶ به تصویب رسیده بود و متاسفانه به دلیل پیچیدگی و موانع زیاد، مسکوت مانده بود با پرداخت سه ماهه اول سالجاری به حساب پرستاران به اجرا درآمد.
 
رئیس دانشگاه پرستاری را با فعالیت شبانه روزی و شیفت های پی درپی بسیار کار سختی دانست و گفت: حق جامعه پرستاری بسیار بیشتر از این است و می طلبد که مسئولین ما توجه بیشتری به پرستاران داشته باشند. 
 
 دکتر محمدی گفت:جامعه ما به سمت پیری می رود و تعداد تخت ها روز به روز بیشتر می شود و با این روند در ۱۵ سال آینده به مشکل بر می خوریم، بنابراین باید به افزایش بیشتر فضای آموزشی پرستاری بیشتر توجه کنیم. 
 
وی اظهار داشت: خوشبختانه در مجتمع عالی پرستاری اسلام آبادغرب پذیرش داشته ایم و امسال هم وزارت بهداشت مجوزهای استخدامی را دریافت کرده و انشالله به دانشگاه‌ها ابلاغ می شود. 
 
وی با بیان اینکه کرونا اوج ایثارگری پرستاران بود و یادمان نمی رود و جامعه نیز نباید فراموش کند گفت: خوشبختانه روز گذشته رئیس جمهور نیز خبر خوبی برای استخدام پرستارانی که در بخش کرونا زحمت کشیده اند داشت و امیدواریم با انجام این مهم خستگی از تن پرستارانی که در بحران کرونا نفس به نفس بیماران در بیمارستان بودند، بیرون برود.
 
 
۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۹:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید