اخبار

حضرت زهرا (س) اولین شهیده در دفاع از مقام بزرگ و عظیم ولایت است

حضرت زهرا (س) اولین شهیده در دفاع از مقام بزرگ و عظیم ولایت است
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ایام شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) را خدمت همه مسلمانان تسلیت و تعزیت گفت.
 
حجت الاسلام و المسلمین محبی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه  ، یکی از برنامه ها و اهداف حضرت صدیقه طاهره( س) را به عنوان اولین شهیده راه ولایت ، دفاع از مقام بزرگ و عظیم ولایت دانست و گفت: حضرت زهرا (س) به صورت بسیار دقیق و حساب شده ای از مقام عظیم ولایت دفاع نمودند .
 
وی افزود: در ماجرای غدیر خم نیاز به روشنگری بود که حضرت زهرا (س) با ایراد دو خطبه معروف خود در آن زمان در آگاه کردن مردم یا به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب ، جهاد تبیین نقش بزرگی ایفا کردند.
 
حجت الاسلام محبی اظهار داشت: خطبه معروف فدکیه در مسجد پیامبر( ص) توسط حضرت زهرا (س) ایراد شد که این خطبه بسیار روشنگرانه مردم آن زمان را مورد خطاب قرار می‌دهد و مفهوم و مضمون آن این است که چرا امام خود را تنها گذاشتید.
 
 وی در خصوص خطبه دوم گفت: این خطبه فقط برای زنان در بیت ایشان  در مورد جایگاه امیرالمومنین ایراد شد زیرا هنوز دسته ای به علت ترس و دسته ای هم به خاطر رغبت به دنیا انکار می کردند و امام و ولایت و آیات و پیامبر را رها کرده بودند در صورتی که شان امیرالمومنین(ع) و جایگاه امامت و ولایت در آیات متعددی از قرآن هست .
 
 وی با بیان اینکه مسئله امامت و ولایت دو مسئله است گفت : یک مسئله حقوقی و جایگاه مقام امامت و ولایت و یک مسئله حقیقی درمورد مقام امیرالمومنین(ع) است که در واقع هم حقیقی و هم حقوقی است و از آنجا که این شخصیت حقیقی و حقوقی فدایی می خواهد تا بتواند مردم را آگاه کند حضرت زهرا سلام الله خود را فدای ولایت کرد و شهید راه ولایت شد .
 
حجت الاسلام محبی بیان کرد: حضرت زهرا (س) از آیات قرآن دفاع کرد و فدایی آیات قرآن شد ، فدایی پیغمبر، دین ، مقام امام، ولایت و شخص امیرالمومنین (ع) به عنوان امام المسلمین شد و نهایتاً با شهادتشان غم بزرگی کل عالم را فرا گرفت و یک اندوه جانکاهی بر تمام بشریت ایجاد شد.
 
 وی با بیان اینکه یکی از الطاف خفیه الهی این است که توفیق برگزار نمودن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در دو نوبت از سال به صورت ویژه برای مؤمنین و مسلمانان صورت می گیرد گفت:  یکی ۷۵ روز و دیگری ۹۵ روز بعد از رحلت جانسوز  نبی خدا است که به دلیل اینکه دقیقاً نمیدانیم کدام تاریخ درست است اما هر دو مورد در نزد ما اعتبار دارد صورت می گیرد.
 
حجت الاسلام محبی گفت: امیدواریم توفیق شرکت در این مراسم را داشته باشیم و این مصیبت عظمی را بر فرزند دلبندش حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا له الفدا و نائب عزیزش رهبر حکیم و بزرگ و شجاع انقلاب حضرت امام خامنه‌ای و همه مسلمانان عالم تسلیت و تعزیت عرض می کنم
۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۲۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید