اخبار

برای اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مجلس مصوب شده است

برای اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مجلس مصوب شده است
 
دکتر بخشی پور نماینده مردم شهرستان های اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مجلس مصوب شده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، وی صبح امروز در آئین گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب گفت: بر اساس شاخص ها و آئین نامه های وزارت وزارت بهداشت، تعداد پرستار مورد نیاز بر اساس میزان جمعیت، تعداد تخت های بیمارستانی و تعداد پزشک تعیین می گردد.

 
به گفته وی با توجه به این شاخص ها برای هر هزار نفر باید ۳ پرستار وجود داشته باشد، همچنین تعداد ۲ تا ۲ و نیم پرستار برای هر تخت بیمارستانی مورد نیاز است و به ازای هر پزشک ۳ پرستار باید بکار گیری شود.
 
دکتر بخشی پور گفت: در حال حاضر با کمبود یکصد هزار پرستار در کشور مواجه هستیم و باید در خصوص روند بکارگیری پرستاران با توجه به افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و نیازی که در کشور وجود دارد چاره اندیشی شود.
 
وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته در بخش های بیمارستانی که تعداد پرستاران به اندازه کافی و بر اساس شاخص تعیین شده وجود دارد، حدود ۳ تا ۱۲ درصد شرایط درمان بیماران بهتر شده و ۱۶ درصد میزان مرگ و میر بیماران نیز کاسته شده است که نتیجه وجود پرستار کافی در بخش های بهداشتی درمانی و افزایش پیش آگاهی بیماران و ارائه خدمات مورد نیاز و بر اساس استانداردهای تعیین شده می باشد.
 
دکتر بخشی پور گفت: از جمله چالش هایی که ما را در کشور با کمبود پرستار مواجه می سازد؛ افزایش میانگین سن جامعه، افزایش سن جامعه پرستاری، مهاجرت پرستاران، افزایش سوانح طبیعی و غیر طبیعی و عدم کارایی سیستم بهداشتی  درمانی در بیماریهایی مانند کرونا است.
 
وی اظهار داشت: اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید از سال ۸۶ اجرایی می شد و پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن در مجلس مصوب شد و نباید به بهانه فراهم نبودن زیرساخت ها جهت ثبت خدمات در بیمارستانها، پرداخت آن با تاخیر صورت گیرد و مجلس در راستای اجرای صحیح و کامل آن پای کار است.
 
وی گفت: از زحمات دکتر محمدی رئیس دانشگاه، در راستای توجه به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان اسلام آباد غرب و فراهم ساختن امکانات و تجهیزات جهت ارائه خدمات مطلوب و مورد نیاز  به مردم شهرستان سپاسگزارم.
 
دکتر بخشی پور بیان کرد: شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان شهرستان دوم استان از نظر جمعیت، با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد، به شهرستان های اطراف و استان های ایلام و لرستان نیز خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهد و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
 
۱۷ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید