اخبار

آغاز هفته پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار" فاصله ها راکم کنیم"

آغاز هفته پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار" فاصله ها راکم کنیم"
 
معاون بهداشتی دانشگاه گفت: با توجه به اهمیت بیماری سرطان سازمان جهانی بهداشت روز چهارم فوریه هرسال را به عنوان روز جهانی سرطان نامگذاری کرده است و در ایران نیز ۱۵_۸ بهمن ماه  به عنوان هفته پویش ملی مبارزه با سرطان و با شعار" فاصله ها راکم کنیم" در نظر گرفته شده است.

 

دکتر شکیبا طی گفتگویی با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت: سرطان یکی از مهمترین مشکلات سلامتی در تمام جوامع می باشد. دومین عامل مرگ و میر، و ازاولویت های مهم نظام سلامت کشور می باشد.

 
وی اظهار داشت: سرطان در ایران سالیانه جان بیش از سی هزار نفر را می گیرد و در همین زمان بیش از صد هزار نفر مورد جدید ابتلا در کل کشور مشاهده می شود. 

 

دکتر شکیبا با بیان اینکه افزایش امید به زندگی و درصد سالمندی همراه با صنعتی شدن جوامع و تغییر سبک زندگی باعث افزایش عوامل خطر ابتلا به بیماریهای غیر واگیر از جمله سرطان ها گردیده است گفت: از مهمترین این عوامل خطر می توانیم به کم تحرکی، مصرف دخانیات، تغذیه نامناسب و آلودگی های زیست محیطی اشاره نماییم لذا برنامه ریزی برای کنترل و پیشگیری از سرطان یک ضرورت بهداشتی به شمار می رود. 

 

وی به یک نکته امیدوار کننده در پیشگیری از سرطان ها نیز اشاره کرد و گفت: بیش از یک سوم سرطان ها قابل پیشگیری و یک سوم دیگر نیز به شرط تشخیص زود هنگام درمان پذیر هستند.

 

به گفته وی در این هفته علاوه بر اجرای برنامه های آموزشی، جلب مشارکت ذینفعان و تهیه محتواهای آموزشی و تبلیغاتی با هدف  حساس سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم در زمینه ی پیشگیری و درمان سرطان در دستور کار است.
 
دکتر شکیبا گفت: این هفته فرصتی است مناسب تا در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری سرطان اقدامات لازم را اجرا نماییم. امید است با تلاش و حمایت تمامی سیاستگذاران داخلی و خارجی حوزه سلامت گامی مثبت و ارزنده در جهت کنترل این بیماری برداریم.
۸ بهمن ۱۴۰۱ ۲۲:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید