اخبار

حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه :

ذکر و یاد حضرت علی (ع ) عبادت است

ذکر و یاد حضرت علی (ع ) عبادت است

حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در مراسم جشن میلاد دو گوهر گفت : ذکر و یاد حضرت علی (ع ) عبادت است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: چنان که در روایات فراوان آمده است، حضرت زهرا تنها بانویی بود که در شأن همسری امیرمؤمنان بود و اگر علی(ع) نبود، برای زهرا(س) کفوی نبود، این روایت و روایت‌های دیگری که در منابع حدیثی درباره مقام و فضیلت حضرت زهرا(س) آمده است، همه نشانگر این است که این بانو فضایل و مقام معنوی و علمی بسیار بالایی داشتند.

حجت الاسلام محبی گفت:خداوند متعال در قرآن کریم، ایشان را به نام کوثر نامیده است و در شان ایشان می‌فرماید:«انا اعطیناک الکوثر»
«مابه تو، کوثر و خیر کثیر عطا فرمودیم»

وی با بیان اینکه در یک حدیث قدسی آمده است،جهان هستی به خاطر وجود حضرت زهرا (س) خلق شده است گفت: اینکه وجود مقدس‌ فاطمه‌ سلام‌الله‌علیها سر چشمه‌ و منشأ وجود یازده‌ امام‌ معصوم‌ است‌، در این‌ حدیث‌ قدسی‌ محور قرار گرفته‌ است‌، یعنی‌ اگر فاطمه‌ سلام‌الله‌علیها نبود، هدف‌ از خلقت‌ که‌ وجود انسان‌ کامل‌ و خلیفه‌ و حجت‌ الهی‌ روی‌ زمین‌ تا ابد است‌ حاصل‌ نمی‌شد .

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه شناخت مقام والای حضرت علی (ع) و شناساندن آن، جز برای امامان معصوم مقدور نیست گفت: ذکر و یاد حضرت علی (ع ) عبادت است و ما همواره باید در زندگی خود در همه زمینه ها این امام بزرگوار را ا لگو قرار دهیم تا بتوانیم به سعادت واقعی دست یابیم .

وی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: فرزندان این مرزو بوم در دوران ۸ سال دفاع مقدس برای حفظ این نظام مقدس از جان خود گذشتند و ما در دوران دفاع مقدس ۳۰۰ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب نمودیم.امنیت و آرامش کشور مدیون خون شهدای والامقام است.

حجت الاسلام محبی بیان کرد: امروز نظام مقتدر اسلامی تمام امکانات و تجهیزات را برای دفاع از کیان اسلامی دارد و در جهان حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: امروز نظام اسلامی در یک طرف و جبهه ننگین غرب در طرف دیگر قرار دارد و به هیچ عنوان کوتاه نمی آید و با تمام توان به پیش می رود.

حجت الاسلام محبی با بیان اینکه پزشکان و متخصصان و جراحان ما امروز در دنیا زبانزد هستند گفت: قبل از انقلاب از پزشکان از کشورهایی چون پاکستان برای درمان بیماران به کشور ما می آمدند و این در حالی است که امروز دانشجویانی از کشور پاکستان در دانشگاه های ما حرفه پزشکی را می آموزند و همه اینها به برکت انقلاب و این نظام مقدس است .


۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید