اخبار

تجهیز و نوسازی مراکز و خانه های بهداشت روانسر از اولویت های اصلی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است

تجهیز و نوسازی مراکز و خانه های بهداشت روانسر از اولویت های اصلی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است
 
 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت:شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر با ۵ مرکز جامع سلامت شامل سه مرکز شهری ـ روستایی و دو مرکز روستایی خدمات بهداشتی درمانی را به بالغ بر ۵۰ هزار نفر جمعیت شهرستان ارائه می دهد.

 دکتر محی الدین امینی طی گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه گفت: در این پنج مرکز ۱۵ نفر پزشک عمومی و یک نفر پزشک متخصص داخلی و یک نفر متخصص سونوگرافی و رادیولوژی مشغول به ارائه خدمات درمانی هستند.

وی اظهار داشت: ۴ نفر دندانپزشک هم در سه مرکز روستایی و یک مرکز شهری خدمات دندانپزشکی را انجام می دهند و در این شهرستان ۴ پایگاه فوریتهای پزشکی نیز خدمات پیش بیمارستانی و اورژانس ۱۱۵ را ارائه می کنند. 

دکتر امینی گفت: بیمارستان اصلی شهر روانسر با ۹۰ درصد پیشرفت در فاز اول اجرایی در حال تکمیل سازه اسکلتی و فلزی است و امیدواریم بزودی با اتمام فاز اول و با توجه به اعتباری که در سفر ریاست  جمهوری به استان کرمانشاه برای این پروژه در نظر گرفتند فاز دوم نیز به پیمانکار سپرده شود و عملیات ساخت و ساز روند سریعتری داشته باشد.  
 
وی اظهار داشت: با شروع واکسیناسیون نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ ، تا کنون بیش از ۱۳۰ هزار دز واکسن در این شهرستان تزریق شده و با فعالسازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون،  روزانه ۸ تیم فعال در این مرکز به تزریق واکسن مشغول بودند و  ۵ تیم فعال اعزامی درب منازل نیز در اکثر روستاها و محلات مختلف شهر کار واکسیناسیون دز اول، دوم و سوم را انجام دادند .

به گفته وی  طی دو سال گذشته اقدامات مناسبی جهت ارتقا و پیشبرد اهداف نظام سلامت و تجهیز و نوسازی مراکز و خانه های بهداشت انجام شد و ساخت ، تجهیز و افتتاح ۴ واحد پانسیون پزشکان در دو مرکز شماره یک روانسر و مرکز روستایی نهرابی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در ۴ واحد مجزا برای پزشکان شاغل و دارای بیتوته در این مراکز ، خرید دو دستگاه مانیتورینگ قلبی ، دو دستگاه نوار قلب (ECG) ، یکدستگاه نبولایزر برای اورژانس مرکز شبانه روزی شماره یک روانسر ، نوسازی و خرید تجهیز آزمایشگاه بهداشتی مرکز شماره دو از اقدامات مهم‌ در حوزه بهداشت و درمان شهرستان روانسر می باشد.

 دکتر امینی اظهار داشت: اعلام نیاز برای ایجاد یک پایگاه جدید فوریتهای پزشکی در فاصله بین شهر روانسر تا شاهد با تاکید بر دو محل پلنگانه و سه راهی بنچله ، جهت کارشناسی و طرح موضوع بعنوان پروژه های پیشنهادی مدیریت حوادث پیش بیمارستانی ۱۱۵ در استان مورد موافقت اولیه قرار گرفته است.

وی افزود: تجهیز آزمایشگاه مرکز شهری روستایی شاهو و حضور پرسنل آزمایشگاه در تمام روزهای هفته که قبلا بصورت یک روز درمیان ارائه خدمات آزمایشگاه در این مرکز انجام میشد.

#فجرعلوی_سلامت_همگانی
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید