اخبار

زرد زخم چیست؟ | علت، علائم و راه‌های درمان

زرد زخم چیست؟ | علت، علائم و راه‌های درمان

 

یک متخصص پوست گفت: زرد زخم یک عفونت سطحی و واگیردار پوست با عامل باکتریایی است که بیشتر در کودکانی که در مناطق شلوغ زندگی می کنند و در نتیجه تماس بیشتری با هم دارند دیده می شود .

دکتر فریبا نجفی در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه عنوان کرد: زرد زخم عموماً به دونوع بالینی تاولی و غیر تاولی تظاهر می کند که با خارش و سوزش خفیف همراه با ضایعات زرد رنگ تظاهر می کند و به آسانی با تماس بدنی یا در اثر استفاده از وسایل مشترک مانند حوله و لباس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از سرایت بیماری نباید به زخم ها دست زد گفت: در صورت تماس دست ها را با آب و صابون بشویید و اگر از کسی که مبتلا به زرد زخم است نگهداری می کنید پس از تماس در حین مراقبت از زخم ها از شستن دست های خود اطمینان حاصل کنید  زیرا بیماری از این طریق انتقال پیدا می کند.

به گفته دکتر نجفی زرد زخم ممکن است در محل گزش حشره یا زخم ایجاد شود با این حال چند عامل می تواند باعث بالا رفتن خطر گسترش این بیماری شود که از آن جمله می توان به بهداشت ضعیف ، استفاده ی مشترک از حوله و لباس فرد مبتلا ، گرمای فصل تابستان ، ورزش های تماسی و دیابت و دیگر بیماری های ضعیف کننده سیستم دفاعی بدن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه زرد زخم در مراکز مراقبت شلوغ آسان تر پراکنده می شود گفت: بچه های کم سن بویژه کودکان مهد کودک، پیش دبستانی و دبستان بیشتر در معرض خطر ابتلا به زرد زخم قرار دارند. با این حال هر رده ی سنی ممکن است مبتلا به این بیماری بشود.

دکتر نجفی در خصوص درمان این بیماری گفت: با تجویز آنتی‌بیوتیک توسط پزشک درصد سرایت زرد زخم به‌مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت.



 

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید