اخبار

تنبلی چشم کودکان ، در صورت تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است

تنبلی چشم کودکان ، در صورت تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است

 
چشم یکی از اعضای حیاتی و مهم بدن است که سلامت آن برای تمام افراد جهان بسیار حائز اهمیت می باشد. 
 

 دکتر جلیل امیدیان متخصص چشم پزشکی در گفتگو با سرویس ،علمی، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه گفت:این احتمال وجود که کودکان با بعضی از عارضه های چشمی از دوران کودکی دست و پنجه نرم کنند ، تنبلی چشم یکی از بیماری هایی است که بیشتر در کودکان دیده می شود و در صورتی که در سنین کودکی درمان نشود، می تواند عوارض ناگواری برای فرد بر جای بگذارد. 


وی در این خصوص گفت: کاهش دید معمولا برای یک چشم و گاهی اوقات هر دو چشم رخ می دهد ، چشم انسان از دوران جنینی تا حدود سن ده سالگی تکامل پیدا می کند.

او اظهار داشت: بهترین و تنها راهی که شما می توانید  تنبلی چشم را درمان کنید، تشخیص به موقع است و از آنجایی که این امر کاری بسیار سخت است، توصیه می شود خانواده ها تا قبل از سن 5 سالگی، هرچند وقت یکبار برای معاینه چشم فرزندان خود به مراکز بینایی سنجی مراجعه کنند تا از سلامت چشم آن ها اطمینان یابند.

دکتر امیدیان گفت: گاهی اوقات کودکان از سردرد، خستگی چشم، درد در ناحیه چشم و حتی وضوح پایین تصاویر رنج می برند و نسبت به آن شکایت دارند.

وی تاکید کرد:در صورت برخورد با هر یک از این علائم، بهتر است کودک خود را برای معاینه نزد متخصص ببرید تا از هرگونه عاملی که باعث تنبلی چشم می شود پیشگیری کنید.

عضو هیئت علمی دانشگاه همچنین گفت:چندین راه برای درمان آمبولی پیشنهاد داده اند که هر کدام از آنها اثر فوق العاده ای برای درمان چشم دارد.
 
وی افزود:  در بیشتر موارد تا زمانی که کودک دچار انحراف چشمی نشده باشد والدین متوجه بیماری نمی شوند. احتمال درمان آمبولی چشمی در دوران کودکی (زیر 9 سال) بسیار بیشتر است و پس از گذشت این مدت درمان به سختی و در بعضی موارد امکان پذیر نمی باشد. 
 

به گفته وی بستن چشم سالم و همچنین استفاده از عینک ،دو راهی هستند که برای درمان تنبلی چشم توصیه می شوند.

دکتر امیدیان افزود:گاهی اوقات با وجود رفع تنبلی چشم، شاید تشخیص پزشک  بر این باشد تا مدتی روند استفاده از چشم بند ادامه پیدا کند. این امر کمک می کند تا امکان بازگشت تنبلی چشم به حداقل رسد.

 

وی تاکید کرد: حتما تا قبل از سن 3 سالگی برای معاینه چشم کودک مراجعه کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکلی، متخصص راه حل های لازم را به شما ارائه دهد.

۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۱:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید