اخبار

اندازه نگهدار که اندازه نکوست / شیرینی و نوروز

اندازه نگهدار که اندازه نکوست / شیرینی و نوروز
 

دکتر یحیی پاسدار متخصص تغذیه تاکید کرد: افزایش مصرف شیرینی جات و تنقلات در ایام نوروز میتواند با افزایش تولید چربی و چاقی سبب افزایش مقاومت انسولینی و موجبات افزایش قند خون و دیابت شیرین را فراهم نماید.
 
وی در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار سلامت کرمانشاه به بیان سه روش مهمی که میتوانید در ایام تعطیلات به کاهش خطر دیابت و چاقی و حفظ سلامتی کمک کند پرداخت.
 
دکتر پاسدار با بیان اینکه اولین مرحله " خریدن" است گفت: از خرید زیاد و شیرینی های در اندازه بزرگ خودداری کنید همچنین خرید و مصرف زیاد آجیل و تخمه های نمک زده احتمالا فشار خون و چاقی را زیادتر می کنند. 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه همچنین افزود: از خرید زیاد از حد مواد غذای آماده نیز که حاوی شکر ، چربی و نمک بالاتری هستند خودداری کنید و از انبار کردن میوه، غذاهای شیرین و غذاهای فساد پذیر در خانه خودداری کنید. 
.
وی مرحله " خوردن" را دومین مرحله ای دانست که در ایام تعطیلات به کاهش خطر دیابت و چاقی و حفظ سلامتی کمک می کند و توصیه کرد: غذا به اندازه روزهای معمول درست کنید ، غذا ها را بیش از حالت معمول چرب درست نکنید و فقط یک نوع غذای اصلی درست کنید و با سفره چین هایی مانند سبزی و سالاد و سوپ تنوع غذایی را رعایت کنید. 

 

دکتر پاسدار با بیان اینکه در هر وعده غذایی به اندازه نیاز غذا بخورید گفت: ظرفیت ذخیره بدن انسان محدود است، بیش از تحمل اعضای بدن، مواد غذایی وارد بدن خود نکنید. 

به گفته وی مرحله "سوزاندن" سومین مرحله برای گرفتار نشدن به دام دیابت و چاقی است زیرا بدن انسان ظرفیت محدودی برای سوخت و ساز دارد و با اضافه مصرف مواد غذایی ظرفیت بدن اضافه نمی‌شود.   

 

این پزشک متخصص با بیان اینکه مواد غذایی مصرفی باید توسط فعالیت بدنی سوخته و مواد زاید از بدن دفع شوند گفت: با انجام ورزش و تحرک کافی سعی کنید از انباشت چربی در بدن خود جلوگیری کنید زیرا فعالیت حتی در مقدار کم در حد نیم ساعت نیز می تواند به سلامتی شما کمک کند پس از هر فرصتی برای ورزش استفاده کنید.




۱ فروردین ۱۴۰۲ ۲۰:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید