اخبار

برنامه های نوروزی و ایام تعطیل حوزه مدیریت نظارت بر مواد غذایی،‌آشامیدنی،‌آرایشی و بهداشتی

برنامه های نوروزی و ایام تعطیل حوزه مدیریت نظارت بر مواد غذایی،‌آشامیدنی،‌آرایشی و بهداشتی

سرپرست مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو گفت: از پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ کارشناسان شاغل در این مدیریت روزانه به صورت کشیک  در محل کار حضور فعال داشته و یک اکیپ بازرسی نیز در سطح استان با ایجاد کمپین تشدید نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی،‌آشامیدنی،‌آرایشی و بهداشتی با استفاده از سامانه ارزیابی و نظارت که به صورت نرم افزار آنلاین در اختیار دارند فعالیت ویژه ای دارند. 

مهندس مهدی مرادی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: در این ایام این مدیریت نسبت به  نظارت و کنترل مستمر بر واحدهای تولیدی شیرینی های سنتی وبومی از جمله نان برنجی پزی ها و....... نیز اقدام می نماید.

به گفته وی این حوزه همچنین دربازرسی مشترک همراه با نمایندگان پلیس انتظامی وراهور ،سازمان صمت ،تعزیرات حکومتی ،بازرسی اصناف ومرکز بهداشت استان کرمانشاه از مبادی ورودی وخروجی شهر بازدید بعمل خواهد آورد . 
 
مرادی با بیان اینکه در صورت هرگونه تخلف و وجود شکایت مردمی ما آماده رسیدگی به شکایات هستیم گفت: مردم می توانند در این خصوص با شماره 08337106232 تماس بگیرند.
 
وی با بیان اینکه این مدیریت اقدام به زیر نویسی مطالبی با مضمون های مختلفی در برنامه های تلویزیونی نموده است گفت:  یکی از این نمونه ها این است که مردم بدانند برچسب اصالت کالای آرایشی و بهداشتی حاوی اطلاعات ضروری است که پس از خراشیدن لایه اسکرچ شناسه آن را میتوان از طریق پیامک 20008822 و یا شماره تلفن گویا 0216185 مورد بررسی و کنترل قرارداده و از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمود.

 

وی همچنین افزود: نمونه دیگری  این است که از مصرف کنندگان محترم خواهشمندیم در صورت برخورد با هرگونه تخلف و مورد مشکوک و یا عدم برچسب گذاری صحیح (مشخصات شامل نام تجاری، وزن محصول، شماره پروانه ساخت/کد یا شناسه نظارت و ...) در محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی با شماره 08337106232 تماس حاصل فرمایند.

 

به گفته وی در مورد محصولات غذایی،‌آرایشی و بهداشتی نیز مردم می توانند از صحت برچسب گذاری این محصولات از طریق سامانه استعلام مجوزهای بهداشتی سازمان غذا و دارو با آدرس اینترنتی www.fdacrm.ir مطلع شوند.
۵ فروردین ۱۴۰۲ ۰۱:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید