اخبار

آزمون های ارتقای دستیاری 18 تیرماه برگزار می شود

مجموع نمره های ارتقای هر سال 300 است که 50 درصد کل نمره مربوط به ارزیابی درون دانشگاهی و 50 درصد دیگر به آزمون کتبی اختصاص دارد.
تاریخ وجزئیات برگزاری آزمون ارتقای دستیاری اعلام شد  
 

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از برگزاری بیست و هشتمین دوره آزمونهای ارتقای دوره دستیاری پزشکی به طورهمزمان در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در 18 تیر ماه خبر داد.
دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با مهر اضافه کرد: آزمونهای کتبی ارتقای دستیاری صبح روز پنجشنبه 18 تیر ماه سال جاری به طور همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی که دارای دوره دستیاری هستند ، برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: آزمون ارتقای دستیاری شامل دو بخش ارزیابی درون دانشگاهی و آزمون کتبی است که بخش ارزیابی درون دانشگاهی از سوی گروههایی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است انجام می شود و آزمون کتبی تحت نظارت دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و توسط دانشکده هایی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است برگزار خواهد شد.
محققی در خصوص نمره هایی که دستیاران برای ارتقای خود به سال بعد نیاز دارند، گفت: مجموع نمره های ارتقای هر سال 300 است که 50 درصد کل نمره مربوط به ارزیابی درون دانشگاهی و 50 درصد دیگر به آزمون کتبی اختصاص دارد.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزود: ملاک مقایسه برای آزمونهای ارتقای دستیاری میانگین نمره 20 درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر دانشگاه که بالاترین نمرات را کسب کرده اند، خواهد بود و دستیارانی که در طول دوران دستیاری سه بار در آزمون ارتقای دستیاری مردود شوند از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی اخراج خواهند شد.
وی تاکید کرد: رسیدگی به اعتراضات و نمرات اعلام شده در مهلت مقرر به عهده دانشگاههای مربوطه خواهد بود. 
آزمون ارتقای دوره دستیاری به منظور ارتقای دستیاران رشته های تخصصی پزشکی از یک سال به سال بالاتر برگزار می شود. این دوره از آزمون ارتقا سومین دوره واگذاری آزمون به دانشگاه های علوم پزشکی است.

۲۸ خرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید