اخبار

۴۲ روستای استان قابلیت تبدیل شدن به روستای سالم را دارد

۴۲ روستای استان قابلیت تبدیل شدن به روستای سالم را دارد

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه صبح امروز در مراسم برگزاری جشنواره روستای سالم که در روستای چشمه پهن گیلانغرب برگزار شد ، برگزاری این جشنواره را ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و ارتقا بهداشت و سلامت در روستاها دانست و گفت: این جشنواره تا کنون در پنج روستای استان برگزار شده و روستای چشمه پهن رشید ششمین روستای سالم استان است که موفق به اجرای این طرح شده است.

به گفته وی تعداد ۴۲ روستای استان جهت اجرای  طرح روستای سالم در نظر گرفته شده که این طرح در بسیاری از آنها در حال انجام است و به خوبی پیش می رود.

به گفته وی مزیت اجرای این طرح مشارکت و همراهی خود مردم با محوریت فرماندار و مسئولین و نهادهای مرتبط می باشد و دانشگاه علوم پزشکی نیز همراهی لازم را تا اجرای کامل طرح در هر روستا خواهد داشت.

دکتر شکیبا با بیان اینکه روستای سالم یک شهر کوچک با استانداردهای صد در صد بهداشتی است گفت: زمانیکه مردم از محل زندگی خود راضی باشند ، دیگر تمایل به مهاجرت به شهرها را ندارند و علاوه بر آن مهاجرت معکوس نیز خواهیم داشت.
 

همچنین دکتر حیدری نماینده مردم گیلانغرب ، سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از زحمات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مسئولان محلی  و مشارکت مردم روستای چشمه پهن رشید که این روستای سالم را راه اندازی نمودند بسیار قدر دانی کرد.


وی اظهار داشت: این روستا به عنوان نمونه و الگو در این جشنواره معرفی شده است و امیدواریم این طرح در روستاهای دیگر نیز با مشارکت و همدلی مردم و مسئولان به بهترین شکل ممکن انجام شود و با این کار  مهاجرت روستاییان به شهرها به میزان چشمگیری کاهش یابد.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۶:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید