اخبار

در جشنواره روستای سالم در روستای هجیج مطرح شد؛

در جشنواره روستای سالم در روستای هجیج مطرح شد؛

حیدری فرماندار پاوه در جشنواره روستای سالم گفت: پیگیری ها و پشتیبانی های ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان، مسئولان استانی، همچنین زحمات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ویژه معاونت بهداشتی دانشگاه و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ، دهیاری و  همکاری موثر مردم روستا در راستای اجرای این طرح بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: روستای هجیج یکی از روستاهای هدف گردشگری است و با تلاش های صورت گرفته به عنوان روستای سالم معرفی شده است.

حیدری عنوان کرد:در اجرای این طرح مردم همکاری بسیار خوبی داشته اند و همکاری های درون بخشی و برون بخشی  خوبی در این زمینه صورت گرفته است .

به گفته وی با اجرای این طرح علاوه بر اینکه تمام امکانات بهداشتی و شاخص های سلامت در این روستا وجود دارد، بافت سنتی روستا و جاذبه های گردشگری آن حفظ شده است.

وی با بیان اینکه این دومین روستا در شهرستان پاوه است به عنوان روستای سالم معرفی می شود گفت: با اجرای طرح  روستای سالم امیدواریم مهاجرت از روستا به شهر کاهش یافته و اشتغال زایی در روستاها نیز افزایش یابد. 

همچنین دکتر سهرابی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه نیز بیان کرد: اجرای طرح روستای سالم با هدف توسعه روستاها و در راستای مهاجرت معکوس ،با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و وزارت کشور اقدام انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان پاوه به عنوان یکی از شهرستانهایی است که در اجرای این طرح پیش قدم بوده است گفت:اجرای طرح روستای سالم هجیج با همکاری ملاقادر قادری امام جمعه شهرستان پاوه، دکتر لهونی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ،تلاش دهیاری، شورای اسلامی روستا، مسئولان نهادهای مرتبط و پیگیری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی دانشگاه و همکاری تمام مردم روستا به بهترین نحو ممکن انجام شد.

وی افزود:برخورداری از تاسیسات و زیرساخت های مناسب ، جاذبه های طبیعی ،وجود سد داریان در این روستا، قابلیت بوم گردی و گردشگری ، جلب همکاری بین بخشی و مشارکت های مردمی ، کاهش بار بیماری در روستا، شاخص های بهداشتی مناسب از جمله ویژگی های روستای هجیج برای گرفتن نشان روستای سالم است. 

 حیدری گفت:امیدوارم این توسعه پایدار،پویا و فعال بماند و با اجرای این طرح شاخص های بهداشتی و اجتماعی روستا همواره رشد چشمگیری داشته باشد.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید