اخبار

دکتر محمدی:

مامایی یک حرفه مقدس است و ارزش معنوی بالایی دارد

مامایی یک حرفه مقدس است و ارزش معنوی بالایی دارد

 دکتر محمدی رئیس دانشگاه در جمع ماماهای استان ضمن تبریک روز ماما ( ۱۵ اردیبهشت) و قدردانی از  زحمات این عزیزان گفت: جامعه مامایی از قشر زنان هستند و به فرموده ی امام صادق (ع) بیشترین خیر و برکت در زنان است و این نشان دهنده نقش و جایگاه زنان در موضوع مهم فرزند آوری است.

 وی با بیان اینکه توفیق به دنیا آوردن نوزادان توفیق کمی نیست گفت : شما اصلی ترین نقش را در مسیر خلقت دارید ، چه افتخاری بالاتر از این است که کودکی متولد شود و شما نقش آفرین آن باشید.

دکتر محمدی اظهار داشت: ماماها در بین جامعه زنان بیشترین نقش را در مسیر خلقت دارند از زمانیکه مادر باردار می شود تا زمانیکه نوزاد به دنیا می آید و همچنین مهمترین نقش در سلامت نوزاد را نیز ایفا می کنند.

 وی افزود: خداوند قابلیتهایی در شما قرار داده که لایق این شغل شریف شده اید ، مهربانی و عطوفتی که در نهاد شما نهفته است قابل ستایش می باشد.
 
رئیس دانشگاه گفت: هدف اصلی ماماها تلاش برای خلقت یک انسان می باشد و این هدف باید همیشه جلوی دید شما باشد و باید مراقب بود اگر مامایی از رسالت اصلی دور بیفتد اعتبار ماماها زیر سوال می رود‌.

 وی با بیان اینکه مامایی یک حرفه مقدس است و با هیچ انگیزه مادی قابل قیاس نیست گفت: آنچه که بیش از پیش اهمیت  این حرفه را  جلوه گر می کند عشق‌ ورزی و نوع دوستی است که در آن نهفته است‌ و ارزش معنوی بالایی دارد.

وی عنوان کرد: همانطور که مستحضرید در سالهای آینده کشور با یک بحران حمعیتی رو به رو خواهد شد و در این میان جامعه مامایی مهمترین  نقش را در تشویق مادران و به دنیا آمدن فرزندان سالم‌ می توانند ایفا کنند.

 دکتر محمدی گفت:دانشگاه در تلاش است که کلینیک ترس از زایمان را در بیمارستان معتضدی راه اندازی کند و قطعا این کلینیک تاثیر بسزایی در کاهش ترس مادران از زایمان خواهد داشت.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۶:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید