اخبار

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است

حجت الاسلام محمدی عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه که امروز در شهرستان کنگاور تشکیل شد گفت: ماه خرداد در تاریخ انقلاب ما با یاد و نام شهدا و امام شهیدان عطر آگین است، سنگ بنای این انقلاب و این نظام مقدس در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به دست رهبر کبیر انقلاب و با فداکاری مردم گذاشته شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر حماسه دیگری است که فرزندان این انقلاب و رزمندگان اسلام با جانفشانی خود آفریدند و در دنیا شگفتی آفریدند.

وی همچنین افزود: ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام راحل(ره) را در پیش داریم که همواره باید حافظ آرمان های امام خمینی (ره) و شهدای والامقام باشیم.

حجت الاسلام محمدی عراقی افزود: بهداشت و درمان در بین وظایف حاکمیتی جایگاه بسیار مهمی دارد، چرا که پیشرفت و توسعه بهداشت و درمان  پایه تمام پیشرفت ها می باشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است و علم پزشکی در کشور ما پیشرفت بسیار خوبی داشته است و باید از این مزیت بتوانیم به خوبی استفاده کنیم.


حجت الاسلام محمدی عراقی گفت: در حال حاضر می توانیم با بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی که در حوزه آموزش پزشکی داریم در راستای مرتفع ساختن مسائل اقتصادی استفاده نماییم.

همچنین دکتر محمدی رییس دانشگاه نیز با بیان اینکه خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی اتفاقات بی نظیری در حوزه بهداشت ودرمان کشور رخ داده است که بسیار قابل توجه می باشد گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستای توزیع عادلانه خدمات بهداستی در مانی در کشور در حال حاضر تمام روستاهای ما تحت پوشش پیشرفته ترین مراقبت های بهداشتی درمانی و دارویی هستند. 

وی اظهار داشت:پیش از انقلاب حتی یک متخصص در شهرستان کنگاور نداشتیم و این درحالی است که هم اکنون بیش از ۳۲ متخصص در این شهرستان به مردم خدمات درمانی لازم را  ارائه می دهند.

به گفته وی یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم کاهش شاخص های بهداشتی درمانی به دلیل شناسایی بیماری ها در مراحل آخر است که تنها در صورت غربالگری بیماری ها می توانیم به شاخص ها ی بهداشتی درمانی مطلوب دست یابیم .

دکتر محمدی با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده نیز در همین راستا و جهت شناسایی زودهنگام بیماری ها و درمان به موقع آنها و کاهش بار اقتصادی درمان بیماری خواهد بود گفت: شهرستان کنگاور  اولین شهرستان استان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه گفت:در جلسه گذشته هیات رییسه در شهرستان کنگاور ،اعتبار خوبی جهت خریداری تجهیزات لازم و راه اندازی پروژه های کلینیک شهرستان  و مرکز جامع سلامت روستایی قارلق اختصاص یافت و تا کنون ۹۰ درصد آن محقق گردیده است‌.


۴ خرداد ۱۴۰۲ ۲۱:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید