اخبار

اولین همایش پزشکی - قضایی پیشگیری از جرم با عنوان سقط جنایی برگزار شد.

اولین همایش پزشکی - قضایی پیشگیری از جرم با عنوان سقط جنایی برگزار شد.
دکتر نیکبخت : ما تعهد داریم که تا سال 2015 حدود 75 درصد مرگ و میر مادران را براثر عوارض زایمان کاهش دهیم.

اولین همایش پزشکی - قضایی پیشگیری از جرم با عنوان سقط جنایی برگزار شد.

در این همایش که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ، دادگستری ، سازمان نظام  پزشکی و سازمان پزشکی قانونی استان کرمانشاه برگزار شد ریس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه کاهش مرگ و میر مادارن یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی است گفت : ما تعهد داریم که تا سال 2015 حدود 75 درصد مرگ و میر مادران را براثر عوارض زایمان کاهش دهیم.

دکتر محمدرضا نیکبخت با نگاهی به آمار سقط های جنایی بخصوص در شرایط نامطلوب و توسط افراد غیر متخصص در مکان های نامعلوم و به روش های وحشتناک قرون وسطایی این امر را موجب افسردگی ،بیماری های روحی ، مرگ و میر و عذاب وجدان دائم دانست و برلزوم بررسی دقیق دیدگاه های فقهی و دانش پزشکی و  نگاهی همه جانبه برای کاهش سقط جنایی جنین تاکید کرد.

حجه الاسلام و المسلمین مظفری  ریس دادگستری استان نیز با بررسی موضوع از منظر مبانی فقهی و قانونی  به بحث  پیرامون سقط جنین پرداخت و به تشریح عواقب قانونی و شرعی مرتکبین این جنایت پرداخت.

ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز علل متعد سقط جنائی را برشمرد .

در این نشست علمی همچنیت دکتر عباسی معاون دادستان ، دکتر محسنی معاون درمان دانشگاه ، دکتر فرخی رییس سازمان نظام پزشکی و دکتر سالاری رییس سازمان پزشکی قانونی سخنرانی کردند.

در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ با حضار برگزار گردید.

 2

5

66

 

 

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۳:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید