اخبار

دانشمندان باید میکروب شناسی را به عنوان یک اولویت اصلی در علم ایران نشان دهند.

دانشمندان باید میکروب شناسی را به عنوان یک اولویت اصلی در علم ایران نشان دهند.
مدیرکل پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: میکروب شناسی می تواند در رده سه رشته برتر علمی کشور قرار گیرد.
مدیرکل پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: میکروب شناسی می تواند در رده سه رشته برتر علمی کشور قرار گیرد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر پرویز اولیاء، در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی میکروب شناسی که صبح امروز (دوم خرداد ماه) در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از حدود 25 سال پیش تاکنون میکروب شناسی در ایران روند رشدی را آغاز کرده که بسیار چشمگیر است.
 
وی ادامه داد: 25 سال پیش علم میکروب شناسی ایران تنها محدود به تعداد معدودی از اساتید و تعداد اندکی از دانشجویان بود که امروز همان افراد به پیشکسوتان این علم در کشور تبدیل شده اند.
 
مدیرکل پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: اولین کنگره ملی میکروب شناسی ایران در شهر ساری برگزار شد و از آن سال تاکنون هرسال شاهد برگزاری این کنگره به صورت کیفی تر و مطلوب تری هستیم.
 
اولیاء تصریح کرد: حدود 10 سال پیش که کار علم سنجی علم میکروب شناسی در کشور را آغاز کردیم، این رشته در بین 12 شاخه اصلی علم در ایران رتبه دهم را داشت اما به واسطه تلاشهای متخصصان این رشته طی سالهای اخیر این رتبه به جایگاه پنجم کشوری رسیده است.
 
وی افزود: اگر این روند رو به رشد ادامه یابد، میکروب شناسی می تواند در رده سه رشته برتر علمی کشور قرار گیرد.
 
مدیرکل پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کشور ما در عرصه علم وارد جهاد علمی شده است و جهاد علمی به این معناست که باید در شرایط تحریم و کمبود بودجه و مشکلات فعالیت خود را ادامه دهیم که بحمداله تاکنون توانسته ایم این مهم را انجام دهیم به گونه ای که میزان رشد علمی ایران یازده برابر متوسط جهانی است.
 
دکتر اولیاء خاطرنشان کرد: روند علمی در ایران از ابتدای انقلاب تاکنون شرایط مختلفی را پشت سرگذاشته که به جرات می توان گفت از یکی دو سال اخیر روند علمی ایران به پوست اندازی سوم خود رسیده است.
 
وی خاطرنشان کرد: متخصصان میکروب شناسی باید توجه داشته باشند که در برنامه پنجم توسعه، توزیع بودجه های علمی و پژوهشی براساس اولویت ها انجام می گیرد، لذا باید تلاش کنند که میکروب شناسی را به عنوان یک اولویت اصلی در علم ایران نشان دهند.
۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید