اخبار

آیین نامه تاسیس مراکزآزمایشگاهی توسط سایرگروههای پزشکی دنبال شود

آیین نامه تاسیس مراکزآزمایشگاهی توسط سایرگروههای پزشکی دنبال شود
رییس انجمن علمی میکروب شناسی ایران خواستار دنبال کردن آیین نامه قانون دایر کردن مراکز آزمایشگاهی توسط دیگر افراد دارای PHD مرتبط با رشته های علوم پزشکی شد و گفت: توقف اجرای این آیین نامه به یک دغدغه برای ما تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر ' غلامرضا ایراجیان ' روز دوشنبه در نخستین کنگره بین المللی میکروبشناسی در کرمانشاه افزود: در سال 67 ، تبصره ای به قانون دایر کردن مراکز آزمایشگاهی اضافه و تصویب گردید که براساس آن، همکاران مرتبط با رشته های علوم پزشکی و افراد دارای PHD نیز می توانستند اقدام به تاسیس آزمایشگاه کنند.
وی با بیان اینکه این قانون دو دوره اجرا شد اما بواسطه نداشتن آیین نامه متوقف گردید، گفت: پس از حدود دو سال تلاش آیین نامه این دوره ها نیز نوشته شد و در نهایت شورای عالی وزارت بهداشت این آیین نامه مصوب را به تمامی دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ و دوباره این قانون در کشور اجرایی شد.
دکتر ایراجیان ادامه داد: اما این قانون دوباره مورد اعتراض تعدادی از همکاران مرتبط با علوم پزشکی کشور قرار گرفت و اجرای آیین نامه آن متوقف شد.
وی با تاکید بر اینکه دیگر گروههای پزشکی حق تصمیم گیری برای گروه میکروبشناسی و آزمایشگاه را ندارند ، گفت: انجمن علمی میکروبشناسی کشور درخصوص توقف این آیین نامه معترض و خواستار دنبال کردن این آیین نامه است.
نخستین کنگره بین المللی و دوازدهمین کنگره کشوری میکروبشناسی از امروز تا پنجم خرداد ماه جاری با حضور بیش از یک هزار میکروبشناس ایرانی و خارجی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۵:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید