اخبار

ارائه خدمات جامع سلامت به زائران اربعین در استان کرمانشاه

خدمات جامع سلامت به زائران اربعین


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در حوزه سلامت خدمات جامعی به زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه ارائه می شود.

دکتر محمدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی زاگرس به مناسبت هفته دولت گفت: تمامی افراد پس از پیاده روی اربعین درنقطه صفر مرزی از نظر سلامت چک می‌شوند و در بحث غربالگری آزمایشگاه پیشرفته‌ای تدارک دیده شده است.

به گفته او بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، دو فروند هلی کوپتر آمبولانس و تعدادی موتورلانس برای حوادث احتمالی همچون تصادف و گرمازدگی در مرز و مسیرهای مختلف مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه ۸ درمانگاه در مرز خسروی راه اندازی شده است و ۲ بیمارستان سپاه و ارتش نیز کار خدمات دهی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند گفت: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های استان نیز درحال آماده باش هستند و سایر دستگاه‌ها همچون هلال احمر، آتش نشانی و شهرداری برای خدمات دهی به زائران اربعین همکاری بسیار خوبی دارند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه در دو سال اخیر برنامه‌های خوبی در بحث جوانی جمعیت طرح ریزی و در حال اجراست گفت: اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای توسعه مراکز درمان ناباروری و ارائه خدمات رایگان برای درمان زوج‌های نابارور صورت گرفته است .

وی همچنین از برنامه ریزی برای احداث یک مرکز درمان ناباروری در شهرستان اسلام آباد غرب نیز خبر داد.

به گفته رئیس دانشگاه  دولت اجرای طرح پزشک خانواده در خانواده‌های شهری را هم در دستور کار قرار داده است که بر اساس آن برای هر سه هزار نفر یک پزشک و برای هر ۱۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است و این طرح در شهرستان کنگاور آغاز شده است و ۶ شهرستان دیگر هم تا پایان سال تحت پوشش مراقبت‌های پزشک خانواده قرار خواهند گرفت.

دکتر محمدی همچنین عنوان کرد: در رتبه بندی‌های صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سال گذشته در تولید علم رتبه پنجم را بدست آورد و در بحث فناوری و شرکت‌های دانش بنیان نیز سوم شد.
۸ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید