اخبار

نگاهی به عملکرد مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در اربعین حسینی(ع)

نگاهی به عملکرد مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در اربعین حسینی(ع)

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه طی گزارشی فعالیتهای برخی از واحدهای این مرکز را در مراسم معنوی اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه طی این مدت توفیق این را داشتیم روزانه 20 نفر از کارشناسان واحد سلامت محیط در شیفت های 12 ساعته جهت مراقبت از سلامت زائرین عزیز مشغول فعالیت باشند که موفق به انجام  548 بازدید بهداشتی از مرکز اقامتی و محل های اسکان زائرین و 7 هزار و 713 بازدید از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و موکب های و ایستگاه های صلواتی شدند. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمد رضا نادری ازکشف و معدوم سازی 13 هزار و 560 (کیلوگرم /لیتر) مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف ،پلمب تعداد 11 مورد اماکن تهیه ، توزیع و فروش موادغذایی و 11 مورد معرفی این امکان به مراجع قضایی خبرداد.

به گفته او همچنین طی این مدت 3 هزارو481 مورد کلرسنجی و 171 مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و 7هزارو 23 مورد سنجش از محیط و مواد غذایی با دستگاههای پرتابل نیز توسط کارشناسان فوق نیز انجام گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: همکاران ما در واحد بهداشت حرفه ای نیز در بازدید از 120 موکب خدمت رسان به زائرین، موفق به انجام 103 بازدید شدند که طی آن 14 مورد اعلام نقص ، 3 مورد اخطار ،6 مورد نمونه آب و 5 مورد رفع نواقص توسط این واحد صورت گرفته است.

 به گفته وی واحدسلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان نیز طی این مدت  موفق به  تکمیل  250 پرسشنامه های فرزند آوری، تهیه ونصب 5 بنر جوانی جمعیت، توزیع 250 تراکت با عنوان جوانی جمعیت ، توزیع 262 تراکت کاربردی به صورت بادبزن با عنوان پیشگیری از سقط و برپایی  5 میز خدمت (درزائر سرای دانشگاه صنعی ،راه آهن ،ماهیدشت ،دانشگاه پیام نور ،مزار شهدا ) گردیده است.


دکتر نادری در توضیح عملکرد واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر نیز با عنوان اینکه طی این مدت تعداد پرسنل حاضر این واحد در شیفت های روزانه(روز های عادی و تعطیل) 34نفر و تعداد تیم های حاضر در شیفت های مراقبتی 10تیم بوده است گفت: تعداد زائر مراقبت شده 7هزارو 201 نفر ، سندرم واگیر شناسایی شده 431 مورد ، تعداد نمونه /تست تهیه شده از افراد مشکوک به بیماری های واگیر 172 مورد و تعداد بیمار شناسایی شده 19 نفر بوده است.

وی همچنین از آموزش به 
7هزارو 201 زائر ، توزیع تعداد 4 هزار و800 پمفلت/تراکت/کارت آموزشی و توزیع 1000 عدد ماسک در بین زوار توسط واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر این مرکز نیز خبر داد.

۲۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید