اخبار

استخرها و سالن های ورزشی دومین عامل انتقال آلودگی های قارچی در استان کرمانشاه است.

استخرها و سالن های ورزشی دومین عامل انتقال آلودگی های قارچی در استان کرمانشاه است.
دکتر میکاییلی : همانگونه که در استخرها تعدادی افراد به عنوان نجات غریق فعالیت می نمایند تا جان انسانها را در موارد لزوم نجات دهند ، یک ناظر بهداشتی نیز باید افراد را پیش از ورود به استخر از نظر ضایعات جلدی مورد معاینه قرار دهد.

استخرها و سالن های ورزشی دومین عامل انتقال آلودگی های قارچی در استان کرمانشاه است.

در جوامع شهری بخصوص در فصول گرم آلودگی های قارچی در استخرها و سالن های ورزشی افزایش چشمگیری دارد به طوری که پس از آلودگی به علت تماس با حیوانات آلوده در روستاها دومین عامل شیوع آلودگی قارچی دربین مراجعان به مرکز قارچ شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار "وب دا " در استان کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت "اپیدرموفیتون فلوکوزوم" در مکان های ورزشی و سالن های استخر شیوع بالایی در فصل گرم پیدا کرده و موجب بروز بیماری های جلدی در استفاده کنندگان از این سالن ها می شود و همچنین کاندیدا آلبیکنس نیز می تواند موجب شیوع بیماری های قارچی پوستی خصوصا در نواحی چین دار بدن گردد.

دکتر علی میکائیلی با تاکید بر اینکه افراد بیمار نباید از این مکان ها استفاده کنند گفت : همانگونه که در استخرها تعدادی افراد به عنوان نجات غریق فعالیت می نمایند تا جان انسانها را در موارد لزوم نجات دهند ، یک ناظر بهداشتی نیز باید افراد را پیش از ورود به استخر از نظر ضایعات جلدی مورد معاینه قرار دهدو از سلامت پوستی استفاده کنندگان از استخر مطمئن شود.

وی با اشاره به اینکه گردانندگان این مجموعه ها باید به نکته مهم تامین آب سالم و فیلتر شده و دارای کلر مناسب برای گندزدایی  توجه کنند افزود : میزان جمعیت استفاده کننده از استخر براساس معیارهای بهداشتی باید مناسب بوده و از ترافیک افراد جلوگیری شده و فاصله مناسب بین تایم ها جهت ترمیم آب و رفع آلودگی ها قرار داده شود به گونه ای که فرصت رسوب و فیلتر شدن فراهم گردد.

این متخصص قارچ شناسی بر جمع آوری آب های کف پای مراجعان در کنار استخرها در کانال های جداگانه تاکید کرد و یکی از راه های انتقال آلودگی را صندل ها و کمدهای لباس دانست و گفت افراد باید از صندل های شخصی استفاده نموده و هنگام قراردادن لباس ها در جالباسی از لوازم یکبارمصرف جهت ایجاد حائل بین لباس و کمد استفاده نمایند.

وی از شناگران در استخرهای عمومی خواست برای حفظ سلامت خود کمتر از 8 ساعت پس از استفاده از استخر بدن خود به ویژه محل های چین خورده مانند لای انگشتان به ویژه انگشتان کوچک پا و زیر بغل ها را کاملا با آب و صابون بشویند.

 

۱۷ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید