اخبار

پیام تبریک معاون بهداشت دانشگاه به مناسبت آغاز هفته سلامت

هفته سلامت
یکم تا هفتم اردیبهشت  امسال به عنوان "هفته ملی سلامت" نامگذاری شده است.و شعار کشوری هفته سلامت ۱۴۰۳ از سوی وزارتخانه " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا معاون امور بهداشتی استان در پیامی ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه سلامت، آغاز هفته ملی سلامت را تبریک گفت.
 
وی اظهار داشت:توفیق خدمتگزاری به بندگان خدا عطیه‌ای است که ذات ربوبی حضرت حق به بندگان منتخب خود عطا فرموده، چه نیکو که این خدمت در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت که همانا والاترین موهبت الهی است باشد. 

  وی خاطر نشان کرد:هفته سلامت فرصتی است تا خدمات سلامت واحدهای بهداشتی را که بصورت رایگان و در برخی موارد کم هزینه به مردم ارائه می شود معرفی نماییم.

 رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد:در سطح بین المللی 7 آوریل به عنوان "روز جهانی بهداشت" و در سطح ملی نیز از یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان "هفته ملی سلامت" نامگذاری شده است.امسال شعار کشوری هفته سلامت 1403 از سوی وزارتخانه " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" اعلام شده است.

دکتر شکیبا اظهار داشت: که هدف از انتخاب این شعار تاکید بر مشارکت مردم در برنامه های سلامت و همچنین حمایت طلبی و تسهیل  دسترسی به خدمات سلامت در تمام نقاط کشور و توجه به برابری سلامت و رفع ناعدالتی‌ احتمالی در دریافت خدمات می‌باشد. 

 وی افزود:وجود سازمان های حامی سلامت، گروه های مردمی، خیرین، سمن ها و داوطلبین مردمی مانند سفیران سلامت، فرصتی ارزشمند است تا از این مشارکت ها در تحقق اهداف سلامت بهره بگیریم.

 دکتر شکیبا در ادامه بیان کرد:همچنین در سطح بین المللی هر سال کشورهای جهان در روز جهانی بهداشت شعاری را بر اساس چالش ها و نیاز های روز به عنوان شعار سال انتخاب می نمایند که امسال هم شعار "سلامت من، حق من" را برای روز جهانی بهداشت سال 2024 انتخاب نموده اند. 

وی گفت :سازمان بهداشت جهانی این شعار را انتخاب کرده است تا یادآوری نماید که در دنیای امروز بیش از ٤ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین از دسترسی عادلانه به خدمات ضروری و اولیه ی سلامت محروم هستند و هنوز بسیاری از کشورها در حوزه ی سلامت از جمله دسترسی و بهره مندی به خدمات اساسی بهداشت، راه زیادی برای طی نمودن در پیش روی خود دارند.

دکتر شکیبا در پایان بیان کرد:هفته سلامت را به‌تمامی تلاشگران حوزه سلامت استان که صادقانه و خالصانه، در تحقق این رسالت خطیر نقش آفرینی می کنند تبریک عرض نموده، از خداوند متعال، پیروزی، سلامتی و موفقیت روزافزون همه کارکنان این حوزه را خواستارم.  ان شاالله شاهد بهره مندی حداکثری مردمان عزیز این سرزمین از سلامت، در تمامی ابعاد باشیم.
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید