اخبار

صرف ۲۵ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات پزشکی در شهرستان سنقر /طرح سلامت خانواده با هر ۳۰۰۰ نفر یک پزشک به زودی در این شهرستان اجرا می شود

صرف ۲۵ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات پزشکی در شهرستان سنقر /طرح سلامت خانواده با هر ۳۰۰۰ نفر یک پزشک به زودی در این شهرستان اجرا می شود
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست هیات رئیسه دانشگاه در شهرستان سنقر و کلیایی گفت:طی دو سال گذشته اقدامات زیرساختی بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان سنقر و کلیایی صورت گرفته است و ۲۵میلیارد تومان جهت خریداری تجهیزات پزشکی در این شهرستان هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی با بیان اینکه در دو سال گذشته از نظر زیرساختی اقدامات بسیار خوبی در شهرستان سنقر و کلیایی انجام شده است گفت: تخت های بیمارستان به ۱۱۶ تخت افزایش یافت و در همین راستا چارت سازمانی به نسبت تخت های مصوب ارتقاء خواهد داشت.

وی افزود: با تخصیص اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، به بیمارستان شهرستان سنقر و کلیایی تجهیزات پزشکی مورد نیاز ،از جمله سنگ شکن به این بیمارستان تحویل گردید.

وی همچنین عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان راه اندازی شد،همچنین دستگاههای دیالیز این شهرستان تعمیر شده است و مشکلی در ارائه خدمت ندارند.

به گفته وی با تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، سرور بیمارستان تقویت شد و HIS بیمارستان نیز بروز رسانی شده و تکمیل پایگاه فوریتهای خانقاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان است و یک دستگاه آمبولانس نیز به این پایگاه تحویل می گردد.

 

دکتر محمدی در ادامه اعلام کرد: طرح سلامت خانواده به زودی در شهرستان اجرایی خواهد شد و در این طرح هر ۱۵۰۰ نفر جمعیت، تحت پوشش یک مراقب سلامت قرار می‌گیرند و هر ۳۰۰۰ نفر یک پزشک خانواده خواهند داشت.

وی افزود:  با اجرای این طرح، بیماریابی‌های غیرواگیر افزایش می یابد و باعث می‌شود با شناسایی و درمان به موقع، عوارض بیماری‌ها کاهش یافته و سطح سلامت جامعه افزایش پیدا کند.

دکتر محمدی همچنین عنوان کرد: طی یک سال و نیم گذشته تعداد ۴۰ نفر نیروی انسانی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان تزریق شده است که پذیرش ۱۱ نفر بهورز که در مرحله گزینش هستند و ۵ نفر نیروی مراقب سلامت که در حال بکارگیری می باشند از جمله این نیروها می باشند.

وی افزود: افزایش تعداد رشته های دانشگاهی و رفاهیات دانشگاه ، تامین دستگاه اتوآنالایزر بیمارستان ، رسیدگی به وضعیت کمبود پزشک متخصص زنان و جراحی، بکارگیری سه پزشک عمومی جدید و دندانپزشک طرحی در این شهرستان از مهمترین مواردی است که در کوتاه ترین زمان مورد پیگیری و رسیدگی قرار خواهد گرفت.


۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید