اخبار

کسب رتبه اول کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جذب وام کمک هزینه درمانی بیماران خاص / تاکنون ۷۰۰۰ نفر جهت دریافت وام به بانک معرفی شده اند

بیماران خاص ,کمک هزینه, وام کرمانشاه
مسئول بیماریهای خاص و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت به نام بیماریهای خاص نامگذاری شده است گفت: بیماریهای خاص به آن دسته از بیماریها گفته میشود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایط ویژه ای باید فراهم شود و فرد مبتلا باید تمام عمر تحت درمان باشد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بهنام روندی با عنوان اینکه ویژگی اصلی بیماران خاص سختی و هزینه بالای درمان می باشد گفت: خوشبختانه در کشور ما عمدتا هزینه های درمان بیماران خاص رایگان می باشد و با تشکیل صندوق حمایت از این بیماران در بیمه سلامت کشور بسیاری از هزینه های جانبی آنها نیز قابل پرداخت می باشد.

 

وی اعلام کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دانشگاه اول کشور در جذب وام کمک هزینه درمانی بودیم و مجموعا ۷۰۰۰ نفر از بیماران خاص جهت دریافت وام قرض‌الحسنه کمک درمانی  به بانک معرفی شدند و وام دریافت کردند.

به گفته این مسئول در سالهای اخیر تعداد بیماریهای خاص تحت پوشش از ۴ بیماری به ۱۰۷ گروه بیماری افزایش پیدا کرده است.

 

وی عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سال ۱۳۹۹ مرکز جامع درمان بیماران خاص واقع در طبقه سوم کلینیک بوستان راه اندازی شده است که بطور اختصاصی فقط به بیماران خاص ( هموفیلی ، تالاسمی ، ام اس ، شیمی درمانی ، سیستیک فیبروزیس و ...) خدمات رایگان ارایه می دهد .

 

دکتر روندی ابراز امیدوار کرد: با افزایش بودجه حمایت از بیماران خاص سهم بیشتری در کاهش درد و رنج این عزیزان داشته باشیم . 



۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید