اخبار

دکتر نیکبخت : در استان کرمانشاه تعداد 240 داروخانه فعالیت می نمایند

دکتر نیکبخت : در استان کرمانشاه تعداد 240 داروخانه فعالیت می نمایند
ضیافت افطاری و جشن روز داروسازی به همت انجمن داروسازان کرمانشاه جمعه شب چهارم شهریور ماه در مجموعه مهمانسرای دانشگاه برپا شد.

ضیافت افطاری و جشن روز داروسازی جمعه شب چهارم شهریور ماه در مجموعه مهمانسرای دانشگاه برپا شد.

در این مراسم که به همت انجمن داروسازان کرمانشاه به اجرا در آمد ،داروسازان استان به همراه خانواده ها و جمعی از مسوولان گستره بهداشت و سلامت جامعه شرکت داشتند.

ریس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه در این مراسم با تشریح نقش زکریای رازی در پیشرفت علوم به ویژه داروسازی گفت : رازی با تالیف 250 کتاب در طب و داروسازی همچون "الحاوی" ، "طب المنصوری"، و " طب المنصورین " باعث رشد قابل توجهی در این علم گردید به طوری که تا سالیان بسیار این کتابها در مراکز علمی معتبر جهان تدریس می گردید.

دکتر محمدرضا نیکبخت رشد تولید مقالات و تحقیقات علمی را در حوزه داروسازی درکشور چشمگیر توصیف کرد و به تولید تعداد سی مقاله ISI در دانشکده داروسازی کرمانشاه در سالجاری اشاره کرده  ، این دانشکده ها را رکن اساسی تحقیقات دانشگاه های علوم پزشکی دانست.

این متخصص فارماکولوژی نقش داروسازان در کارخانه های تولید دارو ، ساخت داروهای جدید و کارآمد و توسعه فناوری های نوین سلامت را اساسی دانسته و تاکید کرد : در پژوهشهای عرصه سلامت معمولا داروسازان حضور فعال دارند.

دکتر نیکبخت : گفت درحال حاضر در استان کرمانشاه تعداد 240 داروخانه فعالیت می نمایند و داروهای مورد نیاز بیماران را عرضه می نمایند.

وی همچنین با اشاره به رویداد ایجاد سازمان جدید دارو و غذا گفت : این اتفاق می تواند یک حرکت نوین و موثر در اعتلای سلامت در کشور باشد.

 در این ضیافت افطاری همچنین دکتر امینی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ، دکترملکشاهی رییس انجمن داروسازان ، دکتر فرخی رییس سازمان نظام پزشکی و دکتر نعمتی نایب رییس انجمن داروسازان کرمانشاه و نماینده داروسازان در سازمان نظام پزشکی نیز به تشریح چالشها و مشکلات عرصه داروسازی پرداخته به ارائه راهکارهایی جهت حل مشکلات پرداختند.

۵ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید