شعار روز جمعه ۲۶ اردیبهشت: رسانه های دوستدار خانواده و جوانی جمعیت
فرهنگ سازی مهمترین کاری است که یک رسانه باید انجام دهد رسانه ها، در دنیای امروز شخصی ساز و هویت ساز هستند. لذا سومین روز هفته ملی جمعیت امسال رسانه های دوستدار خانواده و جوانی جمعیت نام گذاری شده است.
مقام معظم رهبری دراین خصوص می فرمایند: " امروز تأثیر رسانه ها و تلویزیون ها و هنرها و این شبکه های عظیم اطلاع رسانی اینترنتی و... از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، این چنین دنیایی است ". از مهمترین و اصلی ترین اولویت های کشور بی شک، موضوع بحران سالخوردگی جمعیت است.
باتوجه به تأثیر رسانه در فرهنگ سازی در ارتباط با جوانی جمعیت و ابعاد مختلف این بحران و تأثیر بر آینده ایران اسلامی را صادقانه برای مردم تبیین خواهد کرد و ارزش ها، هنجارها و رفتارهایی که در ارتباط با ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری در جامعه وجود دارد را همسو با اهداف برنامه تغییر می دهد.