این نشست مشترک با حضور جمعی از اعضای هیات رئیسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان برگزار شد.
دکتر علی سروش رئیس دانشگاه :
🔷 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو شورای عالی آموزش و پرورش استان است و فلسفه مدیریت دستگاه ها در آموزش و پرورش رشد و ارتقا آموزش و پروش استان و هم افزایی در حوزه های مرتبط است.
🔷تنها با تشکیل جلسات، هم افزایی ایجاد نمی گردد و نیاز به تعامل و ارتباط بیشتری وجود دارد و باید کمیته های مشترکی در این راستا تشکیل گردد.
🔷 در حوزه کودک های استثنایی نیز این تعاملات باید افزایش یابد چرا که این عزیزان نیاز به توجه بیشتری دارند و باید امکانات و شرایط ویژه ای را برای شکوفایی آنها فراهم سازیم و در این زمینه لازم است همفکری صورت گیرد .
🔷همکاران ما در حوزه بهداشت مدارس نهایت همکاری را با آموزش و پروش داشته و ۷واهند داشت.
🔷 دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اینکه دانشکده های متعددی دارد می تواند با آموزش و پرورش همکاری های لازم را به ویژه در حوزه پژوهش داشته باشد.
🔷در بحث پژوهش نیاز است کمیته های تخصصی تشکیل دهیم و به طور نظام مند بتوانیم از امکاناتی که وجود دارد برای رشد و پیشرفت تحصیلی و عاطفی کودکان استثنایی استفاده کنیم.
🔹دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور اعضای هیات علمی توانمند و ظرفیت هایی که در زمینه بیمارستان ها دارد، توانسته پذیرش دانشجو از یازده کشور دنیا در رشته ها و مقاطع مختلف داشته باشد و همچنین بخش های بین الملل اکثر بیمارستان ها در سطح استان فعال شده است.
دکتر محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان:
🔷در حال حاضر ۳۶۰ هزار دانشآموز در استان کرمانشاه در حال تحصیل هستند که بیشترین سهم دانشآموز ما یعنی حدود ۶۰ درصد، مربوط به دوره متوسطه نظری است.
🔹ما در سطح استان بیش از ۱۰ هنرستان جدید راه اندازی کرده ایم و علاوه بر آن ۳۶۰۰ مدرسه و ۱۶ هزار کلاس درس داریم و سرانه فضای آموزشی ما در میانگین کشوری خوب و مطلوب است .
🔹از نظر درصد حضور دانشآموزان در کلاس درس ۹۸ و نیم درصد در سطح ابتدای حضور داشته اند.
🔹یکی از اداره های پر تلاش ما مدرسه کودکان استثنایی است و کار در این مدارس نسبت به مدارس عادی بسیار سخت تر است و از مجموعه پزشکان و دانشگاه علومپزشکی و همکارانی که در این زمینه با ما همکاری میکنند قدردانی میکنم.