نخستین نشست قرارگاه استانی نظارت بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پیرو دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سالجاری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این نشست با حضور دکتر سروش رئیس دانشگاه، مدیرکل تعزیرات حکومتی، نماینده تامالاختیار دادستان، رئیس سازمان نظام پزشکی، معاونان بهداشت و درمان دانشگاه، دو تن از اعضای برجسته هیئت علمی، مشاور رئیس دانشگاه در امور شهرستانها و مدیر نظارت بر درمان برگزار شد.
این جلسه با هدف ایجاد همافزایی میان دستگاههای متولی، پیشگیری و مقابله با دریافت تعرفه مازاد، استفاده همزمان از ظرفیتهای قانونی موجود و حمایت از مددجویان و گیرندگان خدمت تشکیل شد.
در این نشست، دکتر سروش رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بر پیگیری مستمر تشکیل جلسات قرارگاه و اهتمام جدی در بررسی پروندههای خاص و تعریفشده در دستورالعمل ابلاغی تأکید کرد.
بر اساس دستورالعمل ابلاغی، در جلسات قرارگاه استانی نظارت بر سلامت، موضوعاتی از جمله اضافهدریافتی، جرائم پزشکی مانند سقط غیرمجاز، پرونده مؤسسات غیرمجاز، دخالت افراد فاقد صلاحیت حرفهای یا فاقد مجوز در امور درمان، مشکلات برجسته و مهم ناشی از ناهماهنگی بینسازمانی در برخورد با تخلفات حوزه سلامت، پروندههایی که در سیر عادی دادرسی به نتیجه مطلوب نرسیدهاند و همچنین پروندههای کلان مربوط به افراد و مراکز تحت پوشش که نیازمند اعمال قانون بازدارنده از مسیرهای قانونی هستند، بررسی و پیگیری میشود.
تشکیل قرارگاه استانی نظارت بر سلامت، اقدامی مؤثر در راستای صیانت از حقوق مردم، ارتقای شفافیت، تقویت نظارت بر خدمات سلامت و برخورد قانونی و بازدارنده با تخلفات حوزه درمان به شمار میرود.