رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری تشریح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از آغاز اجرای این برنامه در شهرستان هرسین از ۲۵ تیرماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر علی سروش با اشاره به پایلوت بودن شهرستان هرسین در اجرای این طرح، اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از ابتدای تیرماه در کشور آغاز میشود و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرای فاز پایلوت آن را در شهرستان هرسین دنبال خواهد کرد.
وی هدف اصلی این برنامه را مدیریت سلامت منطقهای با محوریت پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: در این نظام، بیماران در مسیر صحیح دریافت خدمات تخصصی و فوقتخصصی هدایت خواهند شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: چهار نوبت ویزیت رایگان و کاهش چشمگیر هزینههای درمانی از مهمترین دستاوردهای برنامه پزشک خانواده برای شهروندان خواهد بود.
دکتر سروش همچنین بر ضرورت اطلاعرسانی گسترده و فرهنگسازی در خصوص اهداف و مزایای این برنامه تأکید کرد و افزود: آگاهیبخشی عمومی و مشارکت مردم، نقش مهمی در موفقیت اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع دارد.