اخبار

جمعیت استان کرمانشاه برابر یک میلیون و 900 هزار و 831 نفر

جمعیت استان کرمانشاه برابر یک میلیون و 900 هزار و 831 نفر
مژگان نمکیان تعداد کل خانوارهای سرشماری شده در استان کرمانشاه را 517 هزار و 855 خانواده عنوان کرد که برابر یک میلیون و 900 هزار و 831 نفر جمعیت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مدیرکل آمار و اطلاعات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی نتایج حاصل از این سرشماری،گفت: این نتایج مقدماتی است و تا به تایید مرکز آمار نرسد، قابل استناد نمی باشد.

مژگان نمکیان تعداد کل خانوارهای سرشماری شده در استان کرمانشاه را 517 هزار و 855 خانواده عنوان کرد که برابر یک میلیون و 900 هزار و 831 نفر جمعیت می باشد.

وی ادامه داد: از این میزان367 هزار و 232 خانواده با یک میلیون و 315 هزار و 178 نفر جمعیت مربوط به بخش شهری و 149 هزار و 782 خانواد با 582 هزار و 114 نفر جمعیت مربوط به بخش روستایی و مابقی که شامل 841 خانواده با سه هزار و 539 نفر جمعیت است مربوط به جمعیت غیر ساکن استان می باشد.

به گفته این مقام مسئول، کرمانشاه و اسلام آباد غرب بیشترین و قصرشیرین و دالاهو نیز کمترین جمعیت سرشماری شده را در میان شهرستانهای استان به خود اختصاص داده اند.

نمکیان خاطر نشان کرد:درصد خانوارهای غایب نیز به دلیل همکاری خوب مردم کمتر از سه درصد بوده است.

مدیر کل آمار و اطلاعات با اشاره به اینکه در اجرای این طرح سه هزار نفر نیرو مشارکت داشتند یادآور شد: از این تعداد 2300 نفر در عملیات میدانی و مابقی در ستادهای سرشماری فعالیت داشتند.

وی ضمن قدردانی از همکاری دستگاه های مختلف در اجرای این طرح ادامه داد: از نظر تامین امکانات و تجهیزات خاص مورد نیاز برای سرشماری مشکلی نداشتیم و جز استانهای پیشرو در اجرای طرح بودیم.

نمکیان درپاسخ به علت تمدید طرح سرشماری از 22 تا 27 آبان ماه، نیز گفت: تلاش کردیم با افزایش زمان، تعداد خانوارهای غایب را به حداقل برسانیم و خوشبختانه خود مردم نیز همکاری لازم را در این مورد به عمل آوردند.

وی با تاکید بر نقش مهم جمع آوری اطلاعات صحیح برای برنامه ریزی آینده کشور اظهار داشت: نتایج حاصل از این طرح در تصمیم گیری برای سرنوشت تک تک افراد جامعه و امکانات و تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، موثر است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری کرمانشاه در پایان یادآور شد: نتایج نهایی سرشماری اواخر آذر ماه از طریق مرکز آمار اعلام خواهد شد.

۶ آذر ۱۳۹۰ ۱۵:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید