اخبار

روشهای غیراصولی برای کاهش وزن ممنوع!!

روشهای غیراصولی برای کاهش وزن ممنوع!!
استفاده از روشهای مرسوم کاهش وزن مانند لباسهای پلاستیکی، حمام بخار، اتاقکهای داغ،سونا، داروهای ملین و مسهل و ادرارزا کاملا ممنوع است و استفاده از داروهای کاهش وزن به هیچ وزن توصیه نمی شود.

یک کارشناس ارشد تربیت بدنی با گرایش فیزیولوژی و تغذیه ورزشی گفت: سر وزن بودن همواره موضوعی پر دردسر برای رشته های ورزشی بوده است که نیاز به کاهش وزن دارند. این ورزشکاران همیشه متحمل رنج بسیار زیادی می شوند تا سر وزن لازم برسند.

 حسین پار در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: کاهش وزن باعث ایجاد نارسایی فیزیولوژیکی در بدن و حتی گاه عوارض روحی و روانی نا مطلوبی می شود لذا در اینجا باید متذکر شد که چربی در بدن ضروری است زیرا یکی از منابع انرژی برای استفاده سلول هاست، از سوی دیگر در ساخت بخشی از غشای سلول و اعصاب شرکت دارد و همچنین عایقی در برابر از دست دادن گرماست.
 
پار در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این چربی بدن بیشتر در بافت چربی ذخیره می شود و این نوع چربی (چربی زیر پوستی) ارگانهای مختلف داخلی را پوشش می دهد. لذا کاهش زیاد وزن به شدت سلامت فرد را به مخاطره می اندازد و باعث ضعف در توانایی ها و قابلیتهای بدنی می شود.
 
وی گفت: ورزشکاران برای کاهش وزن از روشهای مختلفی مانند رژیم غذایی، اجتناب از مصرف مایعات و تعریق استفاده می کنند. در شرایط خاص و گاه به دلیل محدودیت زمانی از روشهای دیگری مانند ایجاد تهوع، استفاده از سونا، انجام تمرین های ورزشی با لباسهای پلاستیکی نیز استفاده می شود.
 
پار خاطر نشان کرد: بکارگیری این روشها باعث کاهش قدرت عضلانی، کاهش زمان انجام فعالیت، کاهش حجم پلاسما و خون، کاهش عملکرد قلب، کاهش میزان مصرف اکسیژن، کاهش جریان خون کلیوی و حجم خون تصفیه شده به وسیله کلیه، کاهش ذخایر گلیکوژنی کبد، نا منظم شدن مراحل تنظیم گرما و افزایش مقدار الکترولیت های خارج شده از بدن می شود.
 
وی گفت: کنترل وزن ورزشکاران نیاز به برنامه ای دقیق و طولانی مدت دارد. تغذیه باید متعادل باشد به گونه ای که مقدار کالری مورد نیاز بدن درآن گنجانده شود اما هرگز بیش از حد نیاز نباشد زیرا در این صورت وزن بدن افزایش می یابد. مایعات باید به اندازه کافی مصرف شود. برنامه های تمرین برای حفظ وزن مطلوب باید منظم و طولانی مدت باشد.
 
پار تاکید کرد: استفاده از روشهای مرسوم کاهش وزن مانند لباسهای پلاستیکی، حمام بخار، اتاقکهای داغ،سونا، داروهای ملین و مسهل و ادرارزا کاملا ممنوع است و استفاده از داروهای کاهش وزن به هیچ وزن توصیه نمی شود.
 
وی در خاتمه گفت: کاهش وزن برای ورزشکارانی که در سن رشد هستند آسیب بیشتری را در بر دارد.
۷ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید