اخبار

منفی بودن تست HIV دلیل محکمی بر عدم آلودگی فرد به این ویروس نیست

منفی بودن تست HIV دلیل محکمی بر عدم آلودگی فرد به این ویروس نیست
کارشناس مسوول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: منفی بودن جواب آزمایش HIV (ویروس عامل ابتلا به بیماری ایدز) همواره نمی تواند دلیل محکمی بر عدم آلودگی فرد به این ویروس باشد

دکتر ' حسین بیگلری ' روز چهارشنبه در آستانه روز جهانی ایدز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان ورود ویروس HIV به داخل بدن انسان تا ظهور علایم ابتلا به بیماری ایدز، سالها بدون هیچگونه عارضه و نشانه ای فرد مبتلا به روندی عادی به زندگی خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: براین اساس به صرف یک پاسخ منفی در انجام آزمایش ابتلا به HIV ، نمی توان اطمینان یافت که این ویروس در بدن فرد وجود ندارد.

دکتر بیگلری تصریح کرد: از سوی دیگر، پاسخ مثبت ابتلا به این ویروس نیز نمی تواند نشان دهد که بیمار وارد کدام مرحله بیماری ایدز شده است، چرا که دوره پنجره (نهفتگی) این بیماری بین شش هفته تا یکسال می تواند طول بکشد.

وی با بیان اینکه در این راستا و برای جلوگیری از هرگونه فرصت سوزی، تشخیص زودهنگام ورود ویروس HIV به بدن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، ادامه داد: روز جهانی ایدز ، فرصت خوبی برای مشارکت همگانی برای مقابله با گسترش HIV - ایدز در کل جهان است.

این پزشک کرمانشاهی اظهار داشت: براین اساس ، سازمان جهانی بهداشت شعار ' دسترسی به آموزش ، پیشگیری ، مراقبت و درمان ایدز حق هر انسان است ، برای تحقق آن گامهای خود را مستحکمتر کنیم ' برگزیده است ، که این امر نشان از اهمیت توجه به این بیماری و تشخیص زودهنگام مبتلایان برای جلوگیری از شیوع آن در جامعه است.

ایدز یک بیماری کشنده است که توسط ویروس HIV ایجاد می‌شود و با ورود این ویروس به بدن، قدرت دفاعی بدن روز به روز کاهش و هر میکروبی فرصت بیمارکردن فرد را پیدا می کند.

در تقویم پزشکی، اول دسامبر هر سال (مصادف با دهم آذر) بنام روز جهانی ایدز نامگذاری شده است.

۹ آذر ۱۳۹۰ ۱۳:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید