اخبار

وزارت بهداشت: از دست دادن و روبوسی با افراد خودداری کنید.

به منظور پیشگیری از گسترش این بیماری به هم‌وطنان به ویژه کسانی که از سفر حج عمره به کشور بازگشته‌اند، اکیداً توصیه کرده است که از دست دادن و روبوسی با افراد خودداری کنند.
توصیه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوعH1N1)A)

 

با ابتلا 7 مورد جدید به بیماری آنفلوانزای نوع (H­1N1)A، شمار مبتلایان به این بیماری به 23 نفر در کشور رسید.
به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  همگی موارد جدید ابتلا به این بیماری از سفر حج به کشور بازگشته‌اند که شامل 6 جوان و یک نوجوان 9 ساله می‌باشند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پیشگیری از گسترش این بیماری به هم‌وطنان به ویژه کسانی که از سفر حج عمره به کشور بازگشته‌اند، اکیداً توصیه کرده است که از دست دادن و روبوسی با افراد خودداری کنند.
این وزارتخانه همچنین بر رعایت فاصله با افراد مبتلا تأکید کرده و یادآور شده است که برای پیشگیری از سرایت این بیماری، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و شستن دستها پس از تماس با اشیاء فرد مبتلا ضروری است چرا که ویروس این بیماری تا 2 ساعت بر روی اشیاء، زنده باقی می‌ماند.
همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائرین حج عمره توصیه کرده است که در هنگام ادای فریضه نماز حتماً از سجاده شخصی استفاده نموده به نحوی که از تماس صورت با سطح زمین جلوگیری شود.
گفتنی است بیماری آنفلوانزای نوع (H­1N1)A در منطقه مدیترانه شرقی و از جمله کشور ما به غیر از یک مورد مرگ مربوط به فرد مسنی در کشور مصرکه دارای بیماری زمینه‌ای نیز بوده است مورد جدیدی از مرگ و میر نداشته است.

 

۴ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید