اخبار

کودکان چاق متولد شده حدودا 5 درجهIQ یا ضریب هوشی کمتری دارند

کودکان چاق متولد شده حدودا 5 درجهIQ یا ضریب هوشی کمتری دارند
روشن پور :کودکانی که چاق متولد می شوند حدودا 5 درجهIQ یا ضریب هوشی کمتری دارند و در آنها رشد منفی مغزی 24 درصد شیوع بیشتری دارد و 11 درصد بیش از سایر کودکان مبتلا به اختلالات غذا خوردن می شوند.

مادر محور سلامتی در خانواده است و مادران چاق نوزادان چاق یا ماکروزمیا را به دنیا می آورند.

کارشناس ارشد تغذیه با عنوان این مطلب گفت: نوزادانی که با وزن بالا به دنیا می آیند دارای بافت چربی بیشتر و بافت عضلانی کمتری هستند و از آنجائیکه بافت عضلانی مصرف کننده قند بدن است لذا قند در بدن این کودکان تجمع می کند و احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

فرح روشن پور که به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه با خبرنگار وب دانشگاه علوم پزشکی سخن می گفت ، افزود کودکانی که چاق متولد می شوند حدودا 5 درجهIQ یا ضریب هوشی کمتری دارند و در آنها رشد منفی مغزی 24 درصد شیوع بیشتری دارد و 11 درصد بیش از سایر کودکان مبتلا به اختلالات غذا خوردن می شوند.

وی گفت:کودکان چاق متولد شده به بزرگسالان چاق تبدیل می شوند که همراه است با عوارض قلبی ، فشار خون ، کبد چرب و عوارض دیگر.

روشن پور تاکید کرد که مادران باردار باید اضافه وزن منطقی داشته باشند و از پرخوری غیر لازم جلوگیری نمایند و به منظور جلوگیری از اضافه وزن هرچه بیشتر کودک شیر مادر را به عنوان تغذیه کودک متولد شده جدی بگیرند.

۱۴ دی ۱۳۹۰ ۰۹:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید