اخبار

سویه آنفلوانزای اخیر در کرمانشاه H3N2 است.

سویه آنفلوانزای اخیر در کرمانشاه  H3N2 است.
دکتر صیاد هوای سرد و نباریدن باران را از عوامل مهم شیوع این بیماری در منطقه دانسته ، اظهار امیدواری کرد با بارش باران شاهد افول این بیماری باشیم.

 از حدود یک ماه پیش شاهد مواردی از عفونت های تنفسی ریوی بوده ایم که با علائم حدوث ناگهانی تب ، درد شدید عضلانی و استخوانی بخصوص در ناحیه کمر ، پاها  به ویژه ساق پاها ، همزمان با سوزش گلو و احساس گلودرد و آب ریزش بینی خود را نشان داده و موجب زمینگیر شدن فرد و عدم حضور در کلاس درس و محل های کار می گردد.

متخصص بیماری های عفونی با اعلام این مطلب گفت : متعاقب بروز علائم ، فرد با مراجعات پزشکی ، مصرف مایعات و استراحت پس از چند روز بهبود می یابد اما درصورت عدم رسیدگی مناسب و مراجعه نکردن به پزشک ممکن است عوارضی را ایجاد کند.

دکتر بابک صیاد افزود : درصورتی که این بیماری بیشتر از یک هفته طول بکشد ممکن است موجب عوارضی همچون عفونت های باکتریال ریه ( ذات الریه ) و سینوس ها شده به شکلی که فرد ترشحات عفونی پشت حلقی داشته و سرفه او خوب نمی شود و نیز عفونت های گوش و ترشحات چرکی ظاهر می شود که در این صورت ما وارد مداخلات دارویی با آنتی بیوتیک ها می شویم. 

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشگیری از دچار شدن به بیماری را مهم دانسته و رعایت نکات بهداشتی بخصوص خودداری از دست دادن و روبوسی با دیگران به ویژه بیماران ، شستشوی مکرر دست ها ، استفاده از دستمال کاغذی و یا دستمال مرطوب در هنگام سرفه و عطسه و درصورت دراختیار نداشتن دستمال کاغذی استفاده از آرنج جهت جلوگیری از پخش شدن ترشحات در فضا را به مردم توصیه نمود.

وی درخصوص مکان های عمومی ، تهویه هوا در مکان های با تراکم جمعیت بالا و حد اقل باز گذاشتن گوشه پنجره در این مکان ها ، استفاده از موادضد عفونی کننده در مطب ها و مراکز درمانی و بهداشتی جهت جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا از فردی به فرد دیگر را مهم دانست. 

دکتر صیاد درخصوص این نوع از آنفلوانزا که اخیرا شایع شده است گفت : پس از شروع شیوع بیماری و بستری افراد ، نمونه ترشحات حلق بیماران گرفته شده و به آزمایشگاه مرکزی آنفلوانزا که پایگاه سازمان جهانی بهداشت بوده و در دانشکده بهداشت دانشگاه تهران مستقر است ارسال گردیده و سویه آن مشخص می گردد که در مورد اخیر نیز این کار را انجام داده ایم و دریافته ایم که این بیماری اغلب سویه H3N2 و در پاره ای از موارد آنفلوانزای B بوده است.

دکتر صیاد هوای سرد و نباریدن باران را از عوامل مهم شیوع این بیماری در منطقه دانسته ، اظهار امیدواری کرد با بارش باران شاهد افول این بیماری باشیم.

دکتر صیاد موارد بستری بیماران به دلیل این نوع آنفلوانزا را از حدود یک ماه پیش زیاد ارزیابی کرد و گفت : ما علاوه بر بستری بیماران خارج از ظرفیت بخش عفونی بیمارستان امام رضا ( ع) مجبور به بستری بیمار در تعدادی دیگر از بخش های این مرکز شدیم اما در هفته اخیر تعداد مراجعان و بستری ها کاهش یافته است.

 

۳ بهمن ۱۳۹۰ ۱۴:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید