اخبار

دکتر ربیعی : بیماری گوش شناگران یا عفونت گوش خارجی شایعترین بیماری گوش است

با استفاده از انواع گوش پاک کنها مخالفم، این وسیله تمامی جرمی که به طور طبیعی از گوش خارج می شود را به داخل گوش با فشار برمی گرداند.
یک فوق تخصص جراحی گوش:
«گوش شناگران» شایع ترین بیماری گوش است/چیزی نازکتر از آرنج داخل گوش نشود

 




«گوش شناگران» شایع ترین بیماری گوش است/چیزی نازکتر از آرنج داخل گوش نشود

یک فوق تخصص جراحی گوش گفت: بیماری گوش شناگران یا عفونت گوش خارجی شایعترین بیماری گوش است که عامل آن شنا در استخر و دستکاری گوش می باشد.

 

دکتر سهراب ربیعی اظهار داشت: در استخرهای شنا انواع میکرو ارگانیزمها و قارچها وجود دارند، از سوی دیگر دستکاری گوش توسط شخص منجر به تخریب لایه اصلی کانال گوش می شود که در زمان حضور در آب نرم و آسیب پذیر شده است.

 

ربیعی در ادامه خاطر نشان ساخت: تخریب لایه یاد شده به عفونت گوش خارجی منتهی می شود که پیامد آن در ابتدا خارش و در نهایت دردهای شدید خواهد بود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین تصریح کرد: کار جرم گوش آن است که مانع از ورود گرد و خاک و میکرو ارگانیزمها به داخل گوش گردد و باید تاکید کنم هر اقدامی که روند طبیعی فعالیت گوش و جرم آنرا مختل کند به گوش آسیب خواهد رساند.

 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) همچنین اظهار داشت: مطلقا نمی بایست کاری به کار گوش داشته باشیم، لذا با استفاده از انواع گوش پاک کنها مخالفم، این وسیله تمامی جرمی که به طور طبیعی از گوش خارج می شود را به داخل گوش با فشار برمی گرداند. آنچه که هم اکنون در بازار به عنوان گوش پاک کن به فروش می رسد در واقع ابزاری برای مالیدن برخی داروها به داخل گوش است.

 

وی بر خشک کردن گوش با سشوار پس از حضور در استخر و اتمام شنا تاکید کرد.

 

ربیعی در خاتمه به ضرب المثلی معروف در حوزه طب گوش اشاره کرد و گفت: توصیه می کنم هیچ چیزی نازکتر از آرنج داخل گوش نشود.

منبع ایسنا

۶ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید