اخبار

در مرکز تحقیقات دیابت 16 هزار پرونده فعال دیابتی وجود دارد.

در مرکز تحقیقات دیابت 16 هزار پرونده فعال دیابتی وجود دارد.
دکتر رضوان مدنی : هر سال بیش از 40 هزار ویزیت توسط پزشکان این مرکز انجام می گیرد.

در مرکزتحقیقات دیابت بالغ بر 16 هزار پرونده فعال دیابتی دارد و به طور متوسط در هر سال بیش از 40 هزار ویزیت توسط پزشکان این مرکز انجام می گیرد.

مدیر مرکز تحقیقات دیابت با اعلام این خبر در گفتگو با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه گفت :درحال حاضر سه پزشک فوق تخصص غدد ، دو پزشک متخصص داخلی و دو پزشک دوره دیده دیابت در این مرکز مشغول به کار هستند و هر 15 روز یک بار نیز پزشک متخصص چشم بیماران دیابتی را از نظر عوارض چشمی دیابت مورد ویزیت قرار می دهد.

دکتر فاطمه رضوان مدنی درخصوص خدمات این مرکز گفت :ویزیت بیماران غددی توسط پزشکان فوق تخصص غدد ، ویزیت بیماران دیابتی توسط پزشکان مرکز در دو شیفت صبح و عصر ، انجام آزمایشات مختلف ، تشکیل پرونده جهت بیماران دیابتی که برای اولین بار به مرکز مراجعه نموده اند ازجمله فعالیت های مرکز تحقیقات دیابت است.

وی آموزش بیماران دیابتی را یکی از وظایف مهم مرکز دانسته و گفت :برگزاری هفتگی کلاس های آموزشی جهت بیماران دیابتی توسط پزشک ، کارشناس تغذیه و کارشناس آزمایشگاه ، آموزش نحوه تزریق انسولین و شیوه صحیح مصرف دارو ، گرفتن فشار خون و میزان قند ، توسط پرستاران مرکز ، آموزش تغذیه به بیماران پس از ویزیت پزشک توسط کارشناس تغذیه از جمله این خدمات آموزشی است.

وی گفت در این مرکز همچنین  پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین پایان نامه های دانشجویی در رشته های مختلف مرتبط و آموزش دانشجویان دوره تخصص و عمومی پزشکی توسط پزشکان فوق تخصص غدد نیز انجام می پذیرد.

گفتنی است مرکز تحقیقات دیابت در سال 1371 با عنوان کلینیک دیابت شروع به کار نمود. در سال 1380 این مرکز به عنوان کلینیک غدد و دیابت به فعالیت خود ادامه داد و سرانجام در سال 1387 به عنوان مرکز تحقیقات دیابت به تصویب دانشگاه علوم پزشکی رسید.

 

 

 

۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید