اخبار

قرص و کپسول را در یخچال خانه نگهداری نکنید.

قرص و کپسول را در یخچال خانه نگهداری نکنید.
دکتر رحیمی : شربت هاو قطره های چشمی باید پس از باز شدن در یخچال نگهداری شده و پس از یک ماه از بازشدن در آن دور انداخته شوند و پمادها غیر از تعداد محدودی که بر روی آن درج گردیده باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

به هیچ وجه قرص و کپسول را در یخچال خانه نگهداری نکنید.

سرپرست نظارت بر تجویز و مصرف دارو با اعلام این مطلب گفت : شربت هاو قطره های چشمی باید پس از باز شدن در یخچال نگهداری شده و پس از یک ماه از بازشدن در آن دور انداخته شوند و پمادها غیر از تعداد محدودی که بر روی آن درج گردیده باید در دمای اتاق نگهداری شوند.

دکتر وریا رحیمی گفت : شرایط  نگهداری داروها بر اساس توصیه شرکت های سازنده متفاوت می باشد و لازم است بیماران در حین خرید به برچسپ دارو توجه نمایند تا موارد عنوان شده را رعایت کنند.

دکتر رحیمی در مورد نگهداری شیاف ها گفت : آن دسته از این داروها که هورمونی می باشند باید در یخچال و مابقی در دمای زیر 25 درجه سانتیگراد نگهداری شوند.

وی به طور کلی شرایط نگهداری دارو ها در منزل را دور از نور و تابش مستقیم اشعه آفتاب و نیز رطوبت و عموما در دمای زیر 25 درجه ساتیگراد ، مگر آن که بر روی آن چیز دیگری درج شده باشد قید نمود.

این داروساز کرمانشاهی درخصوص رعایت تاریخ مصرف داروها تاکید کرده و گفت : بر روی همه داروها تاریخ انقضای مصرف وجود دارد و در مورد قرص ها و کپسول ها در یکی از انتهاهای ورق قرص یا کپسول نیز این تاریخ و سری ساخت حک گردیده و لازم است مصرف قرص ها را از طرفی که تاریخ قید شده مصرف ننمود تا درصورت قیچی کردن آن ، تاریخ انقضا از بین نرود.

دکتر رحیمی از مردم خواست از نگهداری داروها در منزل خودداری نمایند و نیز در غیر این صورت جدا دور از دسترس اطفال قرار دهند و به صورت دوره ای هرچندماه یک بار تاریخ انقضای داروها را کنترل نموده و داروهای غیرقابل مصرف را دور بریزند و نیز از ریختن شربت ها در شیشه های دیگر و نیز قرار دادن قرص ها در جعبه های دیگر و یا قوطی قرص دیگری خود داری نمایند که از بروز اشتباه و مسمومیت دارویی در این موارد پیشگیری شود.

دکتر رحیمی از مردم خواست در هنگام مسمومیت دارویی با 115 تماس بگیرند.

۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۰:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید