اخبار

ناتوانی در ایجاد تعاملات کلامی و غیر کلامی مشکل اصلی بیماران اوتیستی است

ناتوانی در ایجاد تعاملات کلامی و غیر کلامی مشکل اصلی بیماران اوتیستی است
دکتر صیفوری: کودکان و افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر از هر چیز از ناتوانی در داشتن تعاملات کلامی و غیر کلامی طبیعی رنج می برند که این امر می تواند در آینده آنان و موفقیتهایشان نقش منفی ایجاد کند.
یک متخصص اعصاب و روان گفت:ناتوانی در ایجاد تعاملات کلامی و غیر کلامی مشکل اصلی بیماران اوتیستی است و اختلال اوتیسم ممکن است تا آخر عمر تداوم داشته باشد.
 
دکتر معصومه صیفوری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: اوتیسم یا درخودماندگی اختلالی با فاکتورهای چندگانه است و علت خاص و واحدی برای آن عنوان نشده است، بلکه طیفی از علل از جمله ژنتیکی تا علل تغذیه ای برای آن متصور هستند.
 
دکتر صیفوری در ادامه تصریح کرد: کودکان و افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر از هر چیز از ناتوانی در داشتن تعاملات کلامی و غیر کلامی طبیعی رنج می برند که این امر می تواند در آینده آنان و موفقیتهایشان نقش منفی ایجاد کند.
 
وی گفت: در مواردی مشاهده می شود که یک بیمار اوتیستی توانمندیهای بالایی دارد، مثلا بسیار علاقمند به موسیقی و نقاشی یا هنرهای دیگر است و آن را به خوبی درک می کند، اما متاسفانه از سوی دیگر این بیمارن علاقمند به انجام رفتارهای تکراری هستند که با نبوغشان در مرحله اول که به آن اشاره شد تضاد دارد و به همین دلیل اصطلاحا آنان را "دانشمندان دیوانه" خطاب می کنند.
 
دکتر صیفوری خاطر نشان کرد: در موارد بسیاری والدین بیماران اوتیستی در تشخیص بیماری فرزندان خود ناتوان هستند، لذا جهت مراجعه برای درمان کودکان خود اقدامی انجام نمی دهند و این امر باعث تداوم این اختلال می شود.
 
وی در خاتمه با اشاره به شیوه های درمانی مختلف اختلال اوتیسم، از عدم کشف درمان قطعی این اختلال خبر داد
۱۷ بهمن ۱۳۹۰ ۱۲:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید