اخبار

مراقبت های بهداشتی پس از لیزیک ازاهمیت فوق العاده ای برخوردار است

مرکز لیزیک کرمانشاه تنها مرکز لیزک در غرب کشور است که در بیمارستان امام خمینی کرمانشاه تاسیس شده و استان های هم جوار مانند همدان، کردستان و ایلام را تحت پوشش خود قرار می دهد.

یک فوق تخصص قرنیه:
مراقبت های بهداشتی پس از لیزیک ازاهمیت فوق العاده ای برخوردار است

 


یک فوق تخصص قرنیه، گفت: مراقبت های بهداشتی پس از جراحی لیزیک از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به طوری که عدم توجه به مسائل بهداشتی در روزهای اولیه پس از جراحی یکی از مهمترین دلایل شکست جراحی است.

 دکتر فرید دانشگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص عمل جراحی لیزیک، افزود: این عمل روی قرنیه چشم انجام می شود( قرنیه چشم قسمت شفاف جلوی کره چشم است) بیمار زیر دستگاه قرار می گیرد و جراح، لیزر را طوری تنظیم می کند که دقیقا روی قرنیه زده شود.

 وی ادامه داد: در این حا لت لیزر یک لایه از سطح قرنیه را بر می دارد و قرنیه را تغییر شکل می دهد که در این راستا شماره چشم بیمار عوض می شود و به وضعیت طبیعی می رسد و عیوب انکساری چشم برطرف می شود.

 این جراح بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه تصریح کرد: برای انجام جراحی لیزیک انجام یک سری معاینات عمومی چشم قبل از عمل لازم است که معاینات لایه اشکی و ذخیره اشک از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، همچنین قبل از عمل تاریخچه بیماری ها و شرح حال بیمار بررسی می شود.

 دکتر دانشگر در مورد عوارض بعد از جراحی لیزیک نیز گفت: نتایج بلند مدت جراحی های لیزر قرنیه که در مجلات پزشکی  مختلف هم منعکس شده، نشان می دهد جراحی لیزیک عوارض بلند مدت چندانی نداشته و گزارشات نشان می دهد که حدود یک سال بعد از عمل حس قرنیه و وضعیت اشک به حالت طبیعی بر می گردد.

وی خاطر نشان کرد: در کسانی که ضخامت قرنیه آنها کم است انجام عمل لیزیک ساختار قرنیه را ضعیف می کند که در صورت تشخیص صخامت کم قرنیه سعی می شود که این عمل بر روی شخص انجام نشود.

 این فوق تخصص قرنیه افزود: بی توجهی به تاریخچه بیماری های فرد، نقص در انجام معاینات پیش از عمل، عدم رعایت مسائل بهداشتی بعد از عمل و در موارد بسیار نادری عدم تنظیم دستگاه سبب بی نتیجه ماندن عمل جراحی لیزیک می شود.

 گفتنی است مرکز لیزیک کرمانشاه تنها مرکز لیزک در غرب کشور است که در بهمن ماه سال گذشته در بیمارستان امام خمینی کرمانشاه تاسیس شده که استان های هم جوار مانند همدان، کردستان و ایلام را تحت پوشش خود قرار می دهد.

۱۰ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۱:۴۶

نظرات بینندگان

طاهره
۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
0

ببخشید اگه میشه شماره های مرکز لیزیک روتو سایت قرار دهید.---------------

------------------------------------

به بیمارستان امام خمینی مراجعه شود


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید