اخبار

دکتر ابراهیمی : کرمهای دارای SPF بین 25 تا 30 درجه برای همه پوستها تجویز می شود

هر چند انتخاب کرم ضد آفتاب بستگی به جنس پوست و ویژگیهای دیگر آن دارد اما در خصوص تمامی پوستها می توان از کرمهای ضد آفتاب با SPF بین 25 تا 30 درجه استفاده کرد.
یک متخصص پوست:
بهترین شیوه برای رفع چروکهای حرکتی پوست استفاده از سم بوتاکس است/کرمهای دارای SPF بین 25 تا 30 درجه برای همه پوستها تجویز می شود

 


خبرگزاری دانشجویان ایران - کرمانشاه


بهترین شیوه برای رفع چروکهای حرکتی پوست استفاده از سم بوتاکس است/کرمهای دارای SPF بین 25 تا 30 درجه برای همه پوستها تجویز می شود

یک متخصص پوست گفت: تزریق سم بوتاکس در پوست بهترین شیوه برای از بین بردن چروکهای حرکتی صورت است.

 دکتر علی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: بوتاکس دارویی مناسب برای رفع چروکهای بین دو ابرو، دور چشم (در زمان خنده) و پیشانی است، هر چند عوارض خاص خود را به همراه دارد.

 دکتر ابراهیمی در ادامه خاطر نشان ساخت: بوتاکس سمی است که از یک نوع باکتری بدست می آید و آنقدر رقیق می شود که تزریق آن به داخل پوست خطر جانی به همراه نخواهد داشت، اما عوارضی از قبیل کبودی جای تزریق، قرمز شدن پوست و در نادرترین موارد فلج شدن ماهیچه های کنترل تنفسی را به همراه دارد.

 وی با اشاره به اینکه سم بوتاکس در رفع دردهای میگرنی و تعریق و درمان بسیاری از بیماریهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: برای چروکهای غیر حرکتی از عمل جراحی و لیزر نیز استفاده می شود اما در چروکهای حرکتی بهترین روش تزریق بوتاکس است که البته هر چهار ماه یک بار می بایست این تزریق تمدید شود.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تبلیغات ماهواره ای را از عمده ترین دلایل گرایش افراد، بالاخص بانوان به استفاده از سم بوتاکس در رفع چین و چروک صورت در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: تبلیغات باعث شده که اکثر مردم با این شیوه آشنایی داشته باشند و حتی در برخی موارد مراجعه کنندگان از ما می خواهند جدید ترین شیوه های رفع چین چروک را که به طور مثال در ماهواره ها تبلیغ شده است را بر روی پوست آنها اعمال کنیم.

 وی در خاتمه به درجه محافظتی کرمهای ضد آفتاب (SPF) در مقابل تشعشعات خورشیدی اشاره کرد و گفت: هر چند انتخاب کرم ضد آفتاب بستگی به جنس پوست و ویژگیهای دیگر آن دارد اما در خصوص تمامی پوستها می توان از کرمهای ضد آفتاب با SPF بین 25 تا 30 درجه استفاده کرد.

۱۲ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید